Aikuistoiminta

Neljä naista ulkona hopeapajun katveessa. Yksi naisista istuu sähköpyörätuolissa, toinen manuaalipyörätuolissa. Toiset kaksi seisovat. Kaikki hymyilevät.

Iloa ja elämyksiä aikuistoiminnasta

Seitsemän henkilöä ryhmäkuvassa Repoveden kansallispuisto -kyltin alla. Taustalla talon seinä, jossa kyltin lisäksi puusta veistetty kettu.
Aikuistoimintaan kuuluu monenlaista toimintaa. Kuvan seurue kävi retkeilemässä Repovedellä 2019.

CP-liiton aikuistoiminta tarjoaa vapaa-ajan toimintaa, koulutusta, vertaistukea, iloa ja elämyksiä kaikille CP-liiton kohderyhmään kuuluville, 18 vuotta täyttäneille aikuisille.

Toiminta voi olla esimerkiksi teematapahtumia, keskustelutilaisuuksia, liikuntaa, kulttuuria, tempauksia tai vaikkapa mökkiviikonloppu vertaisten kesken. Toiminnassa huomioidaan esimerkiksi lievästi vammaisten, nuorten aikuisten (18–29 v) ja senioreiden (55+) erityistarpeet. Toiminta on avointa kaikille kohderyhmään kuuluville toimintarajoitteista riippumatta.

Osallistuminen ei edellytä CP-yhdistyksen jäsenyyttä. Jos haluat mukaan aikuistoimintaan, sinulla on kysyttävää, tapahtumaidea tai kehittämisehdotuksia, ota rohkeasti yhteyttä!

Aikuistoiminnan tapahtumat ja ilmoittautumisohjeet löydät tapahtumakalenteristamme.

Tukihenkilötoiminta

Tukihenkilö on koulutettu rinnalla kulkija, jolla on omakohtainen kokemus vammaisuudesta. Hänellä on tietoa ja kokemusta siitä, millaista on elää ja selviytyä vamman kanssa.

Elämän käännekohdissa voi tulla tilanteita, joissa oman vammaisuuden hyväksyminen tuntuu vaikealta. Silloin saman kokeneen tuki voi olla korvaamattoman tärkeää.

Jos kaipaat tukihenkilöä tai olet kiinnostunut itse toimimaan tukihenkilönä, ota yhteyttä aikuistoiminnan suunnittelijaan.

Kysy lisää

suunnittelija (aikuistoiminta)