Toimintaa ja tapahtumia

Tapahtumat

CP-liiton valtakunnallisesta toiminnasta, tapahtumista, nettitapaamisista ja -koulutuksista löydät lisätietoja tapahtumakalenterista.

Yhdistyksen ajankohtaisista tapahtumista löydät tietoja täältä!

Yhdistyksen säännöllinen toiminta

Tervetuloa toimintaryhmiin! – vertaistukea parhaimmillaan
Tällä sivulla esittelemme toimintaryhmämme ja niiden kokoontumisajat. Tänne päivitämme myös toimintaryhmiin liittyvät mahdolliset poikkeukset. Löydä valikoimasta sopivin ja tule rohkeasti mukaan!

Kerhot ja Liikunta

Perhekerho

Perhekerhon kevätkausi alkaa!
Perheiden kerho on lapsille/nuorille ja vanhemmille tarkoitettu yhteiskerho. Kerhossa lapsille on järjestetty omaa ohjelmaa, ja vanhemmat kokoontuvat samaan aikaan omassa ryhmässä vertaiskahvien merkeissä. Kerho kokoontuu kerran kuussa, alla kerhopäivät. Osassa päivistä ohjelma vahvistuu lähempänä ajankohtaa. Muistakaapa ilmoittautua kerhokerroille viimeistään pari päivää ennen kerhoa ja ilmoitattehan myös, jos teille tulee este ja ette pääsekään kerhokertaan.
Ilmoittautumiset ja lisätietoja puh. 0400631077 tai pirkanmaancp@gmail.com. Jos tarvitset avustajan apua, niin otathan oman avustajan mukaan. Jos tarvitset avustaja-asiassa apuja, niin otathan yhteyttä.
Tervetuloa toivottavat Pirkanmaan CP-yhdistys ry ja Tampereen Seudun Invalidit ry

Kerhokerrat:
su 25.2. klo 13-15 Tutustutaan koodaamiseen tietokoneella. Mikko Tuominen, tietojenkäsittelyopiskelija kertoo koodauksesta ja tehdään pientä koodausta tietokoneilla. Otapa oma läppäri mukaan, jos mahdollista. Paikkana Pii-klubi, Yliopistonkatu 58B, Tampere.
la 16.3 klo 13-15 Kerhossa vierailevat Helmi ja Susanna Saxberg. Helmi on aktiivinen nuori nainen ja hän tulee kertoilemaan omasta elämästään ja harrastuksistaan. Susanna, Helmin äiti tulee vanhempien kanssa vertaiskahveille. Paikkana Vammaisjärjestöjen tilat, Pellervonkatu 9, Tampere.
la 13.4 klo 13-15 Ohjelma vielä avoin, tiedotetaan myöhemmin.
la 25.5 klo 13-15 Kutsuttu Kaverikoiria vierailemaan kerhossa. Varmistuu myöhemmin.
la 15.6 klo 13-17 Kesäpäivä Kesäkoti Aitorannassa. Ohjelmassa mm. kalastusta, pelailua sekä soutelua sään salliessa, makkaranpaistoa, kioskilta voi ostaa mm. kahvia, jätskiä. Osoite: Hirviniementie 375, Tampere

Oma-avu – tapaamiset omaishoitajille tai avustajille

Kysy Tomilta kevätkauden 2024 ohjelmasta ja tule mukaan tapaamisiin!
Tapaamisissa pääset kertomaan luottamuksellisessa joukossa kokemuksia arjesta, jakamaan haasteita tai saamaan toisilta hyödyllisiä vinkkejä omaan jaksamiseen. Voit olla isä, äiti, sisarus, puoliso tai henkilökohtainen avustaja. Yhdessä haasteet on helpompi selättää, tervetuloa!
Lähettämällä nimen ja sähköpostiosoitteen Tomi Valkeejärvelle pääset omaishoitaja-/avustajavastaavan  sähköpostilistalle, jolloin saat heti tietää kerhon uusimmat suunnitelmat.
Tomi Valkeejärvi p. 045 604 4606 / tompsuk.kaine@outlook.com

Nuorisotoiminta

Liity mukaan nuorten WhatsApp-ryhmään! Ryhmässä saat ajankohtaista tietoa nuorten toiminnasta ja pääset juttelemaan muiden nuorten kanssa. Laita Ihantolan Hannalle puhelinnumerosi liittymistä varten puh. 044 059 2635. Omat ryhmät alle 18-vuotialle ja täysi-ikäisille nuorille.

Yhdistys tekee yhteistyötä Nuorisoyhteistyö Seitin kanssa. Nuorisoyhteistyö Seitti on viiden vammaisjärjestön yhteistyöverkosto (Invalidiliitto ry, Kynnys ry, Lihastautiliitto ry, Suomen CP-liitto ry ja Tatu ry.), jonka tarkoituksena on järjestää vapaa-ajantoimintaa eri tavoin liikuntavammaisille ja pitkäaikaissairaille nuorille. Seitti myös tukee nuorten itse suunnittelemia ja toteuttamia tapahtumia. Nuorisotoiminta on tarkoitettu 16–29-vuotiaille. Toivotamme silti tervetulleeksi kaikki itsensä nuoreksi tuntevat. Kysy lisää: p. 0400631077 / pirkanmaancp@gmail.com ja katso seitin nettisivuilta lisää www.seittiweb.org/

Aikuis- ja senioritoiminta

Keväällä tulossa Virkistysviikonloppu. Kysy lisää: p. 040 063 1077

Keilaus

Keilaus jatkuu kevätkaudella 2024 Ylöjärven keilahallilla, Koulutie 6, Ylöjärvi, joka toinen viikko keskiviikkoisin 24.1., 7.2., 21.2., 6.3., 20.3., 3.4., 17.4. ja aika on klo 17.30-19.30. Käytössä keilapalloramppi. Myös avustajat voivat keilata. Kausimaksu 40e. Eija Korhonen , p. 040 589 2877, enkku.korhonen@gmail.com. Tervetuloa!

Boccia

Boccia pelaataan Tampereen Seudun Invalidien kanssa.
Kysy lisää Lasse Mäkinen p. 0400 727 898

Kysy lisää