Tervetuloa mukaan toimintaamme!

Lahden seudun CP-yhdistys tarjoaa vertaistukea ja toimintaa henkilöille, joilla on cp-vamma, mmc-vamma, hydrokefalia sekä heidän läheisilleen. Kohderyhmäämme kuuluvat myös  muista neurologisista syistä syntymästään asti vammaiset henkilöt sekä henkilöt, joilla on motorisen oppimisen haasteita.

Yhdistys täyttää tänä vuonna 60 vuotta!

Pidämme 60-vuotisjuhlat esiintyjineen ja täytekakkukahveineen lokakuussa. Lisätietoa juhlista seuraa myöhemmin.

Naisella on kainalossaan lapsi, molemmat katsovat kameraan
Niina etsii Lahdesta muita perheitä, jossa lapsella on cp-vamma.

Vertaistukea lapsiperheille

Hei, olen Niina, asun Lahdessa, Anttilanmäellä. Meillä on 2-vuotias Valto-poika, jolla on vasemmanpuoleinen hemiplegia. Perheeseemme kuuluu myös 8- ja 7- vuotiaat tytöt. Haluaisin tutustua perheisiin, joissa on alle kouluikäinen cp-vammainen lapsi. Olisi kivaa jakaa kokemuksia ja saada Valtolle seuraa. Ota yhteyttä niina.toyryla@gmail.com, 040 779 1929.

Lapsiperheiden tapaaminen Lahdessa

Tule mukaan luomaan iloista yhteisöä ja saamaan vertaistukea lapsiperheiden tapaamiseen Lahteen! Tapaamme keskiviikkona 22.5.2024 kello 17.00 Launeen perhepuistossa.

Liity mukaan LAPSIPERHEIDEN TAPAAMISEEN Lahteen!

Tule mukaan luomaan iloista yhteisöä ja saamaan vertaistukea lapsiperheiden tapaamiseen Lahteen! Tapaamme keskiviikkona 22.5. klo 17 Launeen perhepuistossa.
Mitä? Lapsiperheiden rento tapaaminen
Missä? Grillikatos lähellä perhepuiston linnaa (sisääntulo Keilahallilta/SOL Areenalta päin)
Kuka on paikalla? Niina & Valto 2v + perhe, CP-yhdistyksen hallituksen Ilona (tunnistaa punaisesta sähkömoposta) ja Pinja
Kenelle? Kaikki perheet, joiden alle 10-vuotiaalla lapsella on CP-vamma ja jotka haluavat tutustua uusiin ihmisiin ja jakaa elämänkokemuksia

Muista pakata mukaan omat eväät! Sateen sattuessa siirrämme tapaamisen myöhemmäksi.

Ei haittaa, jos et pääse tällä kertaa, mutta haluaisit liittyä myöhemmin! Ota yhteyttä Niinaan, niina.toyryla@gmail.com, 040 779 1929 tai Ilonaan, ilona.ihaksi@gmail.com, 0500 604 590.
Sinun ei tarvitse olla yhdistyksen jäsen osallistuaksesi tapaamiseen.

Toimintaa ja tapahtumia

Palapeli-illat Trion palvelutorilla

Tervetuloa Palvelutorin Järvi-tilaan Trion 2. kerrokseen kokoamaan 500-palaisia palapelejä seuraavina aikoina:

• ke 27.3. klo 16-20
  • ti 16.4. klo 15-20
  • ti 14.5. klo 15-20
  • ti 11.6. klo 15-20
  • ke 14.8. klo 15-20

Ja vaikka palapelit eivät kiinnostaisi, tule paikan päälle ihan vain juttelemaan meidän kanssa, mielellään kuitenkin ennen kello 18.00. Koputtele oveen, niin tulemme avaamaan. Seura on mainiota ja jutut erinomaisia!

P.S. Jos tulet kello 18 jälkeen, soita Ilonalle, p. 0500 604 590, niin tulemme avaamaan oven Palvelutorin punaiselle alueelle.

Lue lisää Lahden seudun CP-yhdistyksen järjestämästä toiminnasta täältä.

Liity Lahden seudun CP-yhdistyksen jäseneksi täällä.

Jäsenkirje sähköpostiin

Jos sinulla on mahdollisuus ottaa vastaan jäsenkirje sähköpostitse, niin ilmoita siitä Ilonalle Ihaksille: ilona.ihaksi@gmail.com. Pienennetään yhdessä postituskuluja. Kaupan päälle saat nopeasti tietoa yhdistyksen ajankohtaisista tapahtumista. Kiitos!

Yhdistyksen yhteystiedot

Facebook-sivumme

Kari Hyvärinen
Nuolikatu 1 as. 11
khyvarine@hotmail.com

Sihteeri ja tiedotusvastaava
Ilona Ihaksi
p. 0500 604 590
ilona.ihaksi@gmail.com

Neuvontaa

Lahden seudun yhdistyksen jäsen Raija Hauhia auttaa yhdistyksen jäseniä sosiaalikysymyksissä. Avustusanomukset, valitukset, tiedotus vammaispalvelu- ja sosiaalihuoltolain alaan kuuluvista asioista.
Ota yhteyttä: Raija Hauhia p. 040 966 2466.

Liiton työntekijä on tukenasi

CP-liiton työntekijät tukevat jäseniämme ja jäsenyhdistyksiämme monissa arkeen ja elämään liittyvissä asioissa. Oli asiasi iso tai pieni, ole rohkeasti yhteydessä oman yhdistyksesi nimettyyn työntekijään, jonka yhteystiedot löydät tämän sivun alareunasta.

Voit ottaa yhteyttä esimerkiksi vertaistukiasioissa tai vaikkapa toimin­taan liittyvissä toiveissa. Hän myös mielellään kuulee kuulumisia eri puolilta Suomea.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan ja ta­paamaan muita vertaisia sekä tietenkin meitä!

Tunnelmia Möysän grillauksesta ja valokuvasuunnistuksesta 9.8.2022

Kuva on kollaasi neljästä kuvasta. Kuvissa on ihmisiä istumassa Möysän rannan grillipaikan ympärillä. Osa syö makkaraa, osa vasta grillaa omiaan, osa on jo syönyt. Viimeisessä kuvassa Ilona valokuvasuunnistaa sähkömopon kans, hänellä on kuvapaperi kädessään, jossa näkyvä tien kohta juuri löytyi.

Kysy lisää

suunnittelija