Yhdistyksen lomakohde ”Lauranmökki”, on jäsenten vuokrattavissa. Mökki sijaitsee Saimaalla, Louhiveden rannalla, osoitteessa Turkinniementie 70, 52340 Ristiina (Anttola).

Lisätietoja ja mökkivaraukset Gun Ainamo puh. 050-377 6117 tai s-posti: gun.ainamo(a)gmail.com

Lauranmökki

Joulukuussa 2015 yhdistykseen tuli yhteydenotto missä kerrottiin, että olimme saaneet perinnön. Perintö sisälsi muun muassa pienen kesämökin Saimaan rannalta. Testamentin olivat laatineet Laura ja Otto Kuronen. Mökki sai nimensä lahjoittajan mukaan ”Lauranmökki”. Mökin rakennusvuosi on 1968, joten se ei ole täysin esteetön. Tämä pieni viehättävä lomamökki on jäsenten vuokrattavissa.

Mökissä on sähköt ja tuvassa on takka, viileinä iltoina se tuo lämpöä ja luo tunnelmaa. Lisälämpöa tarvittaessa antaa 2 sähköpatteria. Mökin keittiö on vaatimaton, mutta toimiva. Keittiössä on kaksipaikkainen induktioliesi, jääkaappi, mikroaaltouuni, kahvin- ja vedenkeitin, sähkövatkain sekä kattiloita ja perusastiasto. Juomakelpoista vettä saa pihakaivosta. Mökin terassin näkymä on järvelle. Grilliherkut voi valmistaa pihan puugrillillä.

Lauranmökissä on makuupaikkoja 4 henkilölle. Tuvassa pedattava sohva ja erillisessä makuuhuoneessa parisänky. Lisäksi on kesäkäyttöön vierasmökissä 2 nukkumapaikkaa. Vierasmökissä ei ole sähköä ja sinne on 2 askelmaa.

Mökiltä löytyy peitot ja tyynyt, mutta vieraiden on tuotava omat liinavaatteet. Saunominen uudessa puulämmitteisessä rantasaunassa kruunaa illan. Tasaisesti syvenevästä rannasta voi pulahtaa kirkkaaseen veteen vilvoittelemaan. Mökillä on kaksi venettä, yksi soutuvene ja toinen alumiinivene mihin löytyy pieni moottori. Pelastusliivit löytyvät mökiltä. Järven suuntaan rakentamamme suuri terassi tarjoaa hyvät puitteet vaikkapa grillijuhlien järjestämiseen tai auringon ottamiseen.

Vuonna 2020 rakensimme uuden esteettömän ulkokäymälän, lisäksi v 2021 valmistui toinen ulkokäymälä, missä on polttava WC-pönttö, tämä vessa on tarkoitettu kaikille omatoimisesti liikkuville.

Anttolan kylälle on mökiltä noin 10 km. Anttolasta löytyy peruspalvelut kävelymatkan päässä toisistaan, ruokakauppa, apteekki, ravintola, kahvila, leipomo, terveysasema, urheilu ja kalastusliike sekä auto- ja konehuolto ym.

Lauranmökki on osa yhdistyksen jäsenilleen tarjoamaa palvelua, eli mökki on ainoastaan yhdistyksen jäsenten vuokrattavissa. Vuokraushinta vaihtelee hieman sen mukaan, onko vuokraaja varsinainen jäsen vai kannatusjäsen. Kaikissa hintaryhmissä hinta on kuitenkin hyvin edullinen verrattuna vastaaviin kohteisiin vapailla markkinoilla.

Jatkossa Uudenmaan CP-yhdistyksen varsinaiset jäsenet, jotka eivät asu yhdistyksen toiminta-alueella, rinnastetaan mökin vuokrauksessa kannatusjäseniin eli heiltä peritään kannatusjäsenille määrätty mökin vuorokausihinta.

Lauranmökin käyttöohjeet

Lauranmökin esittelyvideo on YouTube:ssä

Lauranmökin vuokrahinnasto 2024

Hintaryhmä 1: aikuinen vammainen (varsinainen jäsen), avustajan /ystävän kanssa
Päivävuokra 30 e (ei yöpymistä)
Viikonloppu pe-su 100 e
Viikko pe-pe 275 e
Lisävuorokausi 40 e

Hintaryhmä 2: Perheenjäsen (vammainen jäsen + omaisen kanssa)
Päivävuokra 45 e (ei yöpymistä)
Viikonloppu pe-su 180 e
Viikko pe – pe 435 e
Lisävuorokausi 60 e

Hintaryhmä 3: Kannatusjäsen
Päivävuokra 55 e (ei yöpymistä)
Viikonloppu pe-su 220 e
Viikko pe – pe 530 e
Lisävuorokausi 75 e

Viikonloppu pe–su: tulo pe klo 16 – lähtö su klo 17, ellei toisin sovita.
Viikko pe – pe: tulo pe klo 16 – lähtö pe klo 15, ellei toisin sovita

Varaukset ja tiedustelut:
Uudenmaan CP-yhdistys ry Gun Ainamo 050-377 6117, gun.ainamo(a)gmail.com

Mökkiä ei saa luovuttaa toiselle!

Huom! Mikäli varaus perutaan myöhemmin kuin 14 vrk ennen vuokra-aikaa, palautetaan 50%. Jos peruutus on 7 vrk ennen vuokrauksen alkua, maksua ei palauteta. Jos lomakohdetta ei oteta vastaan tai se otetaan vastaan myöhästyneenä tai jos poistuu lomakohteesta ennen vuokra-ajan päättymistä, ei ole oikeutta vuokran palautukseen. Mökillä ei ole siivouspalvelua, joten jätä mökki siistiin kuntoon, kun poistut. Epäsiististä mökistä veloitamme siivouskulut 150 eur.