Toimintaa ja tapahtumia

Tiedotamme täällä Lahden seudun CP-yhdistyksen toiminnasta ja tapahtumista.

CP-liiton valtakunnallisesta toiminnasta ja tapahtumista löydät lisätietoja tapahtumakalenteristamme.

Lapsiperheiden tapaaminen

Tule mukaan luomaan iloista yhteisöä ja saamaan vertaistukea lapsiperheiden tapaamiseen Lahteen! Tapaamme keskiviikkona 22.5. klo 17 Launeen perhepuistossa.

Liity mukaan LAPSIPERHEIDEN TAPAAMISEEN Lahteen!

Mitä? Lapsiperheiden rento tapaaminen
Missä? Grillikatos lähellä perhepuiston linnaa (sisääntulo Keilahallilta/SOL Areenalta päin)
Kuka on paikalla? Niina & Valto 2v + perhe, CP-yhdistyksen hallituksen Ilona (tunnistaa punaisesta sähkömoposta) ja Pinja
Kenelle? Kaikki perheet, joiden alle 10-vuotiaalla lapsella on CP-vamma ja jotka haluavat tutustua uusiin ihmisiin ja jakaa elämänkokemuksia

Muista pakata mukaan omat eväät! Sateen sattuessa siirrämme tapaamisen myöhemmäksi.

Ei haittaa, jos et pääse tällä kertaa, mutta haluaisit liittyä myöhemmin! Ota yhteyttä Niinaan, niina.toyryla@gmail.com, 040 779 1929 tai Ilonaan, ilona.ihaksi@gmail.com, 0500 604 590.
Sinun ei tarvitse olla yhdistyksen jäsen osallistuaksesi tapaamiseen.

Makkaranpaistoa Pikku-Veskulla

Tervetuloa tiistaina 4.6. klo 14 Pikku-Veskulle Inspiksen kahvilan kulmille, grillaataan taas yhdessä makkaraa. Ota omat makkarat ja muut syötävät ja juotavat mukaan. Voidaan myös etsiskellä vanhojen valokuvasuunnistuskuvien paikkoja ja katsella, ovatko maisemat muuttuneet. Alueelta löytyy invavessoja vesiurkujen toiselta puolelta ja satamasta.

Grillipaikka ei ole katettu. Eli jos sataa, älä turhaan tule paikalle, grillaaminen ei onnistu.

Palapeli-illat Trion palvelutorilla

Tervetuloa Palvelutorin Järvi-tilaan Trion 2. kerrokseen kokoamaan 500-palaisia palapelejä seuraavina aikoina:

• ke 27.3. klo 16-20
  • ti 16.4. klo 15-20
  • ti 14.5. klo 15-20
  • ti 11.6. klo 15-20
  • ke 14.8. klo 15-20

Ja vaikka palapelit eivät kiinnostaisi, tule paikan päälle ihan vain juttelemaan meidän kanssa, mielellään kuitenkin ennen kello 18.00. Koputtele oveen, niin tulemme avaamaan. Seura on mainiota ja jutut erinomaisia!

P.S. Jos tulet kello 18 jälkeen, soita Ilonalle, p. 0500 604 590, niin tulemme avaamaan oven Palvelutorin punaiselle alueelle.

Kuva koostuu kahdesta osasta. Ylemmässä kuvassa neljä ihmistä kokoaa pöydän ääressä palapeliä. Alemmassa kuvassa palapeli on valmis, 3 ihmistä hurraa ja juhlii kädet ylhäällä tai edessä sen valmistumista. Palapeli esittää yksisarvisperhettä satumaisemassa.

Lautapeli-illat Heinäkadulla

Seuraava lautapeli-iltaa ei ole vielä sovittu, seuratkaa fb- ja kotisivuja!

Jos sinulla on kotonasi joku hyvä peli, niin ota se ihmeessä lautapeli-iltaan mukaan, päätämme yhdessä paikan päällä mitä pelaamme. Aikaisemmissa peli-illoissa olemme pelanneet Unoa, Alfabetiä, Menolippua, Tribondia, Pohjolan aarteita, Trivial pursiutia, Asikkala-peliä, Vesijärvi-peliä ja pakohuone-palapeliä, on kyl ollut tosi kivaa.

Kuvassa näkyy pöydällä Menolippu Euroopan pelilauta. Kartta on piirretty ja siinä näkyy reittejä kaupungista toiseen.
Kuvassa Menolipun Eurooppa -versio, jota pelasimme toukokuussa.

Säännöllinen toiminta

Tiedotamme täällä Lahden seudun CP-yhdistyksen säännöllisestä toiminnasta kuten kerhoista.

CP-yhdistyksen salivuoro jatkuu 14.1.2024!

Yhdistyksellä on salivuoro sunnuntaisin klo 14-16 Lotilan koululla, os. Vuoksenkatu 9. Tervetuloa pelaamaan bocciaa kourulla tai heittäen, tai pelaamaan sählyä pehmeällä pallolla. Mutta tule terveenä. Tämä liikunta on ilmaista kaikille osallistujille!

Kysy lisää Karilta, puh. 040 8234 380, khyvarine@hotmail.com tai Ilonalta, puh. 0500 604 590  ilona.ihaksi@gmail.com.

Yhdistyksellä on lattiacurlingpeli. Ilmoittele Karille tai Ilonalle, jos sitä haluat joskus pelata, niin tiedämme sitten ottaa curlingin vuorolle mukaan. Curlingin ”kiviä” voi heittää kahvasta tai ne voi
laittaa liikkeelle työntökepin avulla. Hauskaa hommaa, tule mukaan, laitetaan salin
lattialla hurjat pelit pystyyn! Curling-ottelua ei ole ratkaistu, ennen kuin viimeinen kivi on pysähtynyt. Tämän pelin haaste ei ole se, ettei kiveä saisi osumaan maaliin. Vaikeaa on saada se pysymään maalissa.

Pelejä voi tulla ihan vaan kokeilemaan.

Salivuoroa ei ole 31.3. Kevään viimeinen kerta on 28.4.2024

Huom! Sählyä ovat tervetulleita pelaamaan ilmaiseksi ihan kaikki. Ei tarvitse olla yhdistyksen jäsen, ei tarvitse osata pelata eikä avustaa ketään, riittää kun pyörii kentällä pehmeän pallon perässä oman tyyliin. Mailoja saa lainata yhdistyksen kassista. Meillä ei ole omasta takaa pelaajia niin paljon, että saisimme kunnon pelit aikaseksi.

Kaksi pelaajaa sähkömopossa ja pyörätuolissa ihastelevat lattiacurlingin lopputilannetta liikuntasalissa. Pelaajat katsovat kameraan ja hymyilevät leveästi.
Lattiacurlingia Lotilan koulun liikuntasalissa ja hauskaa on.

Kysy lisää säännöllisestä toiminnasta suoraan yhdistyksestä:

Kari Hyvärinen p. 040 8234 380 / khyvarine@hotmail.com tai
Ilona Ihaksi p. 0500 604 590 / ilona.ihaksi@gmail.com

Muu toiminta

Cp-jalkapallo

Oletko kiinnostunut cp-jalkapallosta? Lahtelainen harrastejalkapalloseura Stars tarjoaa nyt mahdollisuutta aloittaa lajin harrastaminen rennossa ilmapiirissä. Ei väliä oletko mies/nainen tai tyttö/poika, tarvittaessa muodostetaan vaikka sekajoukkue. Mikäli kiinnostuit, ota rohkeasti yhteyttä jalkapalloseurastars@gmail.com .

Ystäväntupa Elma

Ystäväntupa Elma on auki tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 11.30-13.30 osoitteessa Kauppakatu 42 B (sisäänkäynti kerhohuoneeseen takapihan kautta). Ystäväntupa Elmassa järjestetään kaikenlaista toimintaa. Joka kerta on kahvipannu kuumana ja erilaista tarinaa kuultavana. Toiminta on täysin maksutonta. Lisätietoja saat Raija Hauhialta p. 040 966 2466.

suunnittelija

Tuula Koivula