Toimintaa ja tapahtumia

Tiedotamme täällä Lahden seudun CP-yhdistyksen toiminnasta ja tapahtumista.

CP-liiton valtakunnallisesta toiminnasta ja tapahtumista löydät lisätietoja tapahtumakalenteristamme.

Maailman CP-päivä: pyöritä onnenpyörää kanssamme!

CP-yhdistys viettää Maailman CP-päivää jo etukäteen keskiviikkona 5.10. Lahden
torilla markkinoilla klo 12-15. Tule tapaamaan yhdistyksen jäseniä ja pyörittämään
onnenpyörää, saatat saada mukaasi tiskirätin, jos hyvin käy.

Torstaina 6.10. varsinaisena Maailman CP-päivänä yhdistyksen hallituksen jäsenten on
tarkoitus mennä keskussairaalan OLKA-pisteelle. Laitamme Kun potilaalla on cp-vamma
-webinaarin pyörimään. Tätä webinaaria voi jokainen katsoa ilmaiseksi myös kotonaan. Lue lisää webinaarista ja ilmoittaudu siihen nettisivulla, joka avautuu tästä linkistä: ilmoittautuminen

Ilmainen pakohuonepeli nuorille

Aika: lauantai 8.10.

Paikka: Escape Rooms, Aleksanterinkatu 33, Lahti

Pelivaihtoehdot: Autiotalon Salaisuus ja Pako pankkiholvista
Selvitä, miksi joku tai jokin on teljennyt sinut kammottavaan autiotaloon; tai pakene pankkiholvista ennen, kuin ovi ja sen aikalukko tukkivat tiesi!

Tavataan 8.10. klo 14 kauppakeskus Trion Espresso Housessa, os. Aleksanterinkatu 18.

Espresso House on Trion 1. kerroksessa, lähellä Aleksanterinkadun puoleisia ovia. Tutustutaan, kahvitellaan omakustanteisesti ja käydään tarvittaessa vessassa ennen kuin siirrytään yhdessä noin 300 m Escape Roomsiin.

Pakohuonepeli alkaa klo 15, mutta siellä täytyy olla jo klo 14.50 kuulemassa ohjeistusta.

Escape Roomsissa ei ole esteetöntä vessaa, heidän vessansa on portaiden päässä. Lähin invavessa löytyy Triosta.

Escape Rooms on tosielämän seikkailupeli keskellä Lahtea. Sinut ja ryhmäsi lukitaan huoneeseen ja teillä on 60 minuuttia aikaa päästä ulos ratkaisemalla erilaisia pulmia ja mysteerejä. Pakopeli on elämys, johon ei voi valmistautua, vaan se täytyy kokea. Pelissä eteneminen vaatii valppautta, loogista päättelykykyä ja yhteistyötä.

Tämä CP-yhdistyksen pakohuonepelitapahtuma on tarkoitettu ensisijaisesti nuorille, 13-29-vuotiaille, ja nuorten kavereille. Eli voit aivan hyvin pyytää kaverisia mukaan. Ja vaikka olisit yli 30-vuotias, kannattaa silti ilmoittautua. Jos nuoria pelaajia ei ilmoittaudu tarpeeksi, otamme mukaan myös vanhempia henkilöitä. Pakohuonepeli ei maksa osallistujille mitään.

Ilmoittautumiset 1.10. mennessä CP-yhdistyksen nuorisovastaavalle Henrik Salmiselle, puh. 040 753 23 63, s-posti: henrik.salminen75@gmail.com .

Ilmoita ikäsi, mahdolliset apuvälineet ja että tarvitsetko pakohuoneessa välttämättä omaa avustajaa vai voiko avustajasi odottaa esim. pakohuoneen ulkopuolella. Ilmoita myös, oletko saanut houkuteltua kaverin mukaan. Ilmoittautuminen on välttämätöntä ja tärkeää, sillä pakohuoneeseen mahtuu rajallinen määrä ihmisiä ja pyörätuoleja. Ja mitä enemmän siellä on avustajia, sen vähemmän itse osallistujia mahtuu mukaan. CP-yhdistys huolehtii, että ainakin yksi avustaja tulee ryhmän mukana pakohuoneeseen.

Jos ilmoittautuneita on vähän, pelaamme vain Autiotalon Salaisuutta. Jos ilmoittautuneita on riittävästi, osa porukasta pääsee pelaamaan Pako pankkiholvista -peliä. Jos tiedät jo nyt, kumpaa peliä halúaisit mieluummin pelata, ilmoita siitä Henrikille ilmoittautumisen yhteydessä.

Mukaan otetaan 11 ensin ilmoittautunutta, joten kannattaa olla nopea. Saatamme saada peliseuraa myös Hämeenlinnan yhdistyksestä.

Pakohuoneen jälkeen palaamme Trion Espresso Houseen ja pidämme siellä jälkipelit. Tervetuloa!

Kaksi nuorta miestä on pakopeliyrityksen ovella. Yrityksen nimi on Escape Rooms Lahti. Ikkunoissa on mainosteippaus: Oikealla puolella on avainten kuvia. Vasemmalla puolella on muun muassa lentävän lautasen ja vihreän hirviön kuva. Tähän teippaukseen, joka on vasemman puoleisessa ikkunassa, on kirjoitettu: Pincade.

Nuori mies, joka on kuvassa vasemmalla, istuu pyörätuolissa. Mies, joka on oikealla, seisoo.
Jani ja Henkka pakohuoneen sisäänkäynnin edessä. Tähän on luvattu meille luiska.

Säännöllinen toiminta

Tiedotamme täällä Lahden seudun CP-yhdistyksen säännöllisestä toiminnasta kuten kerhoista.

CP-yhdistyksen salivuoro

Yhdistyksellä on salivuoro sunnuntaisin klo 14-16 Lotilan koululla, os. Vuoksenkatu 9. Tervetuloa pelaamaan bocciaa kourulla tai heittäen, tai pelaamaan sählyä pehmeällä pallolla. Mutta tule terveenä. Tämä liikunta on ilmaista kaikille osallistujille!

Salivuoro jatkuu syyskuussa 2022.

• 4.9. alkaa boccia. Sitä voi pelata heittämällä tai kourun avulla.
  • 18.9. pelataan lattiacurlingia.
  • 2.10. alkaa sähly pehmeällä pallolla. Minkäänlaisia pelitaitoja ei tarvita, jokainen saa pyöriä pallon perässä ihan omalla tavallaan. Etenkin toista maalivahtia tarvittaisiin. Myös sähkärin ja pyörätuolin kanssa voi pelata porukassamme niin kentällä kuin maalissakin.

Kysy lisää Karilta, puh. 040 8234 380, khyvarine@hotmail.com tai Ilonalta, puh. 0500 604 590, ilona.ihaksi@gmail.com.

Yhdistyksellä on myös lattiacurlingpeli. Ilmoittele Karille tai Ilonalle, jos sitä haluat joskus pelata, niin tiedämme sitten ottaa curlingin vuorolle mukaan. Saat maistiaisen, kun tulet salivuorolle 18.9.. Silloin pidetään lattiacurlingpäivä. Curlingin ”kiviä” voi heittää kahvasta tai ne voi
laittaa liikkeelle työntökepin avulla. Hauskaa hommaa, tule mukaan, laitetaan salin
lattialla hurjat pelit pystyyn! Curling-ottelua ei ole ratkaistu ennen, kuin viimeinen kivi on pysähtynyt. Tämän pelin haaste ei ole se, ettei kiveä saisi osumaan maaliin. Vaikeaa on saada se pysymään maalissa.

Pelejä voi tulla ihan vaan kokeilemaan. Pakko ei oo jatkaa, jos ei meno miellytä.
Tervetuloa vaikka vain kerran. Huom! Pelikerho ei kokoonnu koulujen loma-aikoina eli
30.10., 25.12., 1.1., 8.1., 5.3. tai 9.4.. Kerho ei kokoonnu myöskään 11.9.. Kevään viimeinen kerta on 30.4..

Kuvan on otettu Lotilan koulun liikuntasalista. Etualalla salin lattialla on lattiacurlinmatto ja muovisia sinisiä ja punaisia pelivälineitä eli kiviä. Osa kivistä on päätynyt curlingmatolle, osa on jäänyt maton eteen. Kuvan keskellä nainen sähkömopossa riemuitsee onnistunutta heittoa kädet ylhäällä kiven työntökeppi kädessä.
Lattiacurlingia Lotilan koulun liikuntasalissa.

Kysy lisää säännöllisestä toiminnasta suoraan yhdistyksestä:

Kari Hyvärinen p. 040 8234 380 / khyvarine@hotmail.com tai
Ilona Ihaksi p. 0500 604 590 / ilona.ihaksi@gmail.com

Muu toiminta

Cp-jalkapallo

Oletko kiinnostunut cp-jalkapallosta. Lahtelainen harrastejalkapalloseura Stars tarjoaa nyt mahdollisuutta aloittaa lajin harrastaminen rennossa ilmapiirissä. Ei väliä oletko mies/nainen tai tyttö/poika, tarvittaessa muodostetaan vaikka sekajoukkue.
Mikäli kiinnostuit, ota rohkeasti yhteyttä jalkapalloseurastars@gmail.com .

Ystäväntupa Elma

Ystäväntupa Elma on auki tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 12.00-14.00 osoitteessa Kauppakatu 42 B (sisäänkäynti kerhohuoneeseen takapihan kautta). Ystäväntupa Elmassa järjestetään kaikenlaista toimintaa. Joka kerta on kahvipannu kuumana ja erilaista tarinaa kuultavana. Toiminta on täysin maksutonta.
Lisätietoja saat Raija Hauhialta p. 040 966 2466.

Kysy lisää

järjestösuunnittelija