Asumispalvelut Turku

Kolmen kuvan kollaasi. Ensimmäisessä kuvassa naisavustaja juottaa sähköpyörätuolissa istuvalle miehelle pillistä juomaa. Keskimmäisessä kuvassa iäkäs mies sähköpyörätuolissa, takana kaksi avustajaa. Kolmannessa kuvassa nuorimies istuu sähköpyörätuolissa hymyillen ja katsoo avustajan pitämää kuvakansiota.

Tarjoamme vammaispalvelulain mukaista palveluasumista vaikeavammaisille henkilöille diagnoosista riippumatta Turun Halisissa. Halisten palveluasuntoihin kuuluu viisi ympärivuorokautisen palvelun asuntoa sekä yksi kevyemmän tuen asunto, niin sanottu satelliittiasunto. Tuotamme myös vammaispalvelulain mukaista henkilökohtaista apua vammaisille henkilöille ostopalvelumallilla.

Alla olevasta videosta tai tästä linkistä näet, miltä asunnossa näyttää.

Asunnot sijaitsevat viihtyisässä yksikerroksisessa tiilitalossa rivitaloalueen keskellä. Jokaisessa asunnossa on oma piha, jonka lisäksi vietämme paljon aikaa yhteisellä pihallamme. Kokeneet työntekijämme auttavat asukkaita jokapäiväisissä toimissa kuten peseytymisessä, pukeutumisessa, ruoanlaitossa, ruokailussa, siivoamisessa sekä asioinnissa kodin lähiympäristössä.

Avustamisessa otetaan huomioon asukkaiden toiveet ja itsemääräämisoikeus. Hälytyskutsujärjestelmän avulla turvataan nopea avunsaanti. Erityisosaamiseemme kuuluvat liikuntavammaisten avustaminen, apuvälineiden käytössä tukeminen, enteraalinen ravitsemus, kognitiivisiin ongelmiin ja hahmottamisen häiriöihin liittyvä tuki ja ohjaus, hengitysvajaukseen liittyvä hengityksen tukeminen ja CPAP-hoito sekä  puhevammaisten kommunikaation tukeminen ja vaihtoehtoiset kommunikaatiomenetelmät.

Asuntoon tehdään vuokrasopimus. Asukas maksaa itse tavalliset asumisen kulut, lääkkeet ja hoitotarvikkeet. Avustamme tarvittaessa palvelujen ja tukien hakemisessa.

Meille asumaan?

Tule tutustumaan! Kartoitamme kanssasi avun tarpeet ja ajatuksesi asumisesta. Oman kuntasi sosiaalityöntekijä auttaa sinua hakuprosessissa.

Kevyemmän tuen asuminen

Autamme myös etsimään sopivia, esteettömiä asuntoja henkilöille, jotka tarvitsevat säännöllistä apua arkeensa. Avun tarve voi olla muutama tunti päivässä, esimerkiksi pukeutumisessa, ruoanlaitossa tai kaupassa käynnissä avustamista kello 7.00-22.00 välisenä aikana.

Tarjoamme yksilöllisesti apua päivittäisiin toimiin. Avustaminen tilataan etukäteen tai tarpeen mukaan puhelimitse.

Tarjoamme myös apua ja opastusta vammaisille henkilöille, jotka suunnittelevat muuttoa omaan kotiin. Niin sanotun asumisvalmennusjakson aikana kartoitetaan ja harjoitellaan asumiseen liittyviä asioita. Palvelu sopii hyvin esimerkiksi kotoa muuttaville opiskelijoille.

Osoite: Paavinkatu 14 D, 20540 Turku

Henkilökunta 24/7 puh. 045 7733 1002