Asumispalvelut Helsinki

Tarjoamme vammaispalvelulain mukaista palveluasumista vaikeavammaisille henkilöille diagnoosista riippumatta Helsingin Laajasalossa. Asumisyksikössämme Yliskylän puistokadulla on tällä hetkellä yksitoista asuntoa. Ne sijaitsevat tavallisessa kolmikerroksisessa kerrostalossa lähellä hyviä palveluita ja luontoa.

Kokeneet avustajamme auttavat asukkaita jokapäiväisissä toimissa kuten peseytymisessä, pukeutumisessa, ruoanlaitossa, ruokailussa, siivoamisessa sekä asioinnissa kodin lähiympäristössä.

Avustamisessa otetaan huomioon asukkaiden toiveet ja itsemääräämisoikeus. Asukaskutsujärjestelmän avulla turvataan nopea avunsaanti. Erityisosaamiseemme kuuluvat liikuntavammaisten avustaminen, apuvälineiden käytössä tukeminen, trakeostomian hoito, kanyylin hoito ja imun käyttö sekä puhevammaisten kommunikaation tukeminen ja vaihtoehtoiset kommunikaatiomenetelmät. Teemme yhteistyötä CP-liiton Puhetupakeskuksen kanssa kommunikaatioon liittyvissä asioissa.

Asuntoon tehdään vuokrasopimus. Asukas maksaa itse tavalliset asumisen kulut, lääkkeet ja hoitotarvikkeet. Avustamme tarvittaessa palvelujen ja tukien hakemisessa.

Meille asumaan?

Tule tutustumaan! Kartoitamme kanssasi avun tarpeet ja ajatuksesi asumisesta. Oman kuntasi sosiaalityöntekijä auttaa sinua hakuprosessissa.

Osoite: Yliskylän puistokatu 5 B, 00840 Helsinki

Henkilökunta 24/7 puh. 040 828 2757

Suomen CP-liiton Laajasalon yksikkö täyttää Helsingin palveluasumiselle asettamat laatuvaatimukset.

johtava ohjaaja, Laajasalon palveluasunnot

Riitta Määttä