CP-liitto luopuu Moijalan kurssikeskuksesta

Julkaistu 11.6.2024

Suomen CP-liiton hallitus päätti 25.5.2024 kokouksessaan, että Moijalan kurssikeskus laitetaan myyntiin. Päätökseen vaikuttivat taloudelliset tekijät. Näitä ovat ylläpitokustannusten lisäksi Moijalan kurssikeskuksen korjaustarpeet. Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen (STEA) avustuksia ei voida käyttää korjauksiin ja palvelupuolen tuotoilla on katettava vähentyviä STEA avustuksia. Moijalan kurssikeskuksen myyminen ei tarkoita sosiaalisen valmennuksen kurssien lopettamista.

Hallitus on tiedostanut, että päätös on vaikea mutta haasteellisina aikoina on tehtävä vaikeita päätöksiä. Näin turvaamme Suomen CP-liiton paremman talouden, joka mahdollistaa osaltansa myös toimintamme tulevaisuudessa.

Juha Lappalainen
toiminnanjohtaja, Suomen CP-liitto ry