Verkossa: Asiaa ravitsemuksesta ja suolistosta nuorten vanhemmille -webinaari

11.10.2023

Kello: 19.00 - 20.30

Verkossa (Teams)

Kuvassa kolme nuorta hengailee yhdessä.

Miten tukea ravitsemuksella nuoren hyvinvointia?

Miten helpottaa suolen toimintahäiriöitä kuten ummetusta?

Tule mukaan kuulemaan lisää aiheista Voimavarana perhe -hankkeen syksyn toiseen webinaariin! Webinaari on suunnattu vanhemmille, joiden nuorella on cp-vamma, mmc tai hydrokefalia.

Ilmoittautumislinkki on suljettu. Jos haluat vielä osallistua illan webinaariin, laita viestiä varpu.peramaki@cp-liitto.fi.

Tässä webinaarissa kuullaan seuraavia puhujia:

• Krista Heikkala toimii laillistettuna ravitsemusterapeuttina, Lastensairaalassa (HUS). Hän tulee puhumaan ravitsemuksesta ja suolistosta. Puheenvuorossa kuullaan esimerkiksi ruokavalion, kuidun, suolistomikrobiston ja suolentoiminnan yhteydestä.
  • Aliisa Lahti, TtM, fysioterapeutti ja seksuaalineuvoja (aukt.), toimii fysioterapeuttina erikoissairaanhoidossa lasten ja nuorten sekä lantionpohjan toimintahäiriöiden kuntoutuksen parissa. Puheenvuorossa tarkastellaan nuorten suolen toimintahäiriöitä ja kuullaan käytännön vinkkejä mm. ummetuksen helpottamiseen fysioterapeutin näkökulmasta.

Webinaari on osa Voimavarana perhe -hankkeen kolmiosaista webinaarisarjaa, joka sisältää napakoita, arkeen konkreettisia keinoja tarjoavia asiantuntijapuheenvuoroja kasvaville nuorille ajankohtaisista asioista. Marraskuussa käsitellään seuraavia aiheita:

• 1.11.2023 kello 19.00–20.30 Asiaa kivusta ja tunnesäätelystä nuorten vanhemmille. Kipu sekä tunnesäätelyn vaikeudet ovat osa arkea monella meidän nuoristamme. Tule kartuttamaan keinoja arjen haasteisiin.

Järjestämme webinaarit Teams-videopuhelun kautta. Osallistumislinkki lähetetään ilmoittautuneille kolme päivää ennen webinaaria.

Noudatamme CP-liitossa turvallisemman tilan periaatteita. Käythän tutustumassa periaatteisiin ennen tapahtumaan osallistumista. Linkki cp-liitto.fi/turvallisemman-tilan-periaatteet/

suunnittelija

Varpu Perämäki