Sarjakuva ekaluokkalaisille lisää yhdenvertaisuutta

Julkaistu 6.10.2022

CP-liiton ja Aku Ankka -piirtäjä Kari Korhosen tekemät sarjakuva ja värityskuva ovat suunnattu kaikille ekaluokkalaisille, oli luokalla toimintarajoitteisia lapsia tai ei. Ne ovat opettajan työkalu, jonka avulla herätetään yhteistä keskustelua ja hälvennetään toimintarajoitteisiin liittyviä ennakkoluuloja.

Sarjakuvan avulla on helppo ottaa puheeksi toimintarajoitteisiin, yhdenvertaisuuteen ja suvaitsevaisuuteen liittyviä teemoja. Lisäksi Korhonen piirsi pikkukoululaisille sopivan värityskuvan.

Sarjakuvaa ja sen oheistekstiä saa vapaasti ladata, hyödyntää ja jakaa. Voimme myös tulostaa sarjakuvaa ja siihen liittyvää ohjeistusta ja postittaa sitä. Lähetä meille sähköpostia osoitteeseen toimisto@cp-liitto.fi ja kerro, montako kappaletta tarvitset ja mihin postiosoitteeseen se lähetetään.

Sarjakuva löytyy myös verkkosivuiltamme osoitteessa cp-liitto.fi/oppaat.

viestintäpäällikkö

Eeva-Liisa Kiviniemi