Toimintaa ja tapahtumia

CP-liiton valtakunnallisesta toiminnasta ja tapahtumista löydät lisätietoja täältä.

Säännöllinen toiminta 2024

Kokkauskurssit

Tervetuloa Uudenmaan CP-yhdistyksen kokkauskursseille!

Kevään 2024 kokkauskurssit järjestetään viitenä lauantaina kello 10-13:45. Lauantaina 27.1. teemana on suomalainen perinneruoka, lauantaina 10.2. teemana on Kreikka, lauantaina 9.3. teemana on pääsiäinen, lauantaina 13.4. teemana on Thaimaa ja lauantaina 18.5. teemana on kasvisruoka.

Paikkana on Helsingin työväenopisto, opistotalo, Helsinginkatu 26, 00100 Helsinki.

Tila on esteetön.

Kurssien omavastuu on 10 euroa/kerta, joka laskutetaan ilmoittautumisen yhteydessä.

Kurssit on tarkoitettu aikuisille ja nuorille

Ilmoittaudu sähköpostilla uudenmaancpyhdistys@outlook.com tai soittamalla 040 148 9782

Huomioithan, että imoittautuminen on sitova!

Kurssille mahtuu 12 osallistujaa mukaan lukien avustajat. Voit osallistua joko yhdelle tai useammalle kokkauspäivälle. Ota oma avustaja mukaan, jos tarvitset apua.

TÄRKEÄÄ on, että ilmoittautumisen yhteydessä kerrot, onko sinulla tai avustajallasi ruoka-allergiaa.

Kannattaa ottaa mukaan tyhjiä kannellisia muovirasioita, mikäli haluat ottaa mukaan ylijäänyttä ruokaa.

Kurssi toteutetaan yhteistyössä Helsingin Työväenopiston kanssa.

Kuntosaliryhmä Puntit pyörimään

Uudenmaan CP-yhdistyksen kuntosali on joka toinen keskiviikko kello 17:15–18:15 alkaen 14.2.2024.

Huomioi kuntosalin tuntia aiemmaksi muuttunut kellonaika!

Paikkana on Laurea ammattikorkeakoulu, Metsäpojankuja 3, Tapiola, Espoo.

Hinta on 15 euroa/henkilö/kausi. Kevään tapaamiskertoja on 6.

Ensikertalainen voi tulla kokeilemaan toimintaa maksutta kaksi kertaa kauden alussa.

Kuntosalin kohderyhmä on liikuntarajoitteiset miehet ja naiset.

Ilmoittautumiset ohjaaja Kati Savela-Vilmarille sähköpostitse kati.savela-vilmari@protonmail.com. Lisätietoja yhdistyksen toimistolta sähköpostilla uudenmaancpyhdistys@outlook.com tai puhelimitse 0401489782.

Pyörätuoli ei ole este osallistumiselle. Ota oma avustaja mukaan, jos tarvitset salilla apua, sillä yleisavustajaa ryhmässä ei ole.

Kuntosaliryhmä toteutetaan yhteistyössä Espoon liikuntapalveluiden, Espin Ry:n ja Laurea-ammattikorkeakoulun kanssa.

Improvisaatioteatteriryhmä

Tervetuloa mukaan Uudenmaan CP-yhdistyksen improryhmään sekä vanhat konkarit että uudet kokeilijat!

Ryhmän suunnitellut tapaamispäivät ovat lauantaina 27.1. kello 12-14, lauantaina 2.3. kello 12-14, lauantaina 27.4. kello 12-16 ja lauantaina 25.5. kello 12-16.

Paikkana on HyTe ry:n Sali, Kauppamiehentie 6, 2. kerros, 02100 Espoo.

Improteatterin osallistumismaksu on 50 euroa/kausi/henkilö, ja se laskutetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Ryhmässä ei ole yleisavustajaa, joten jos tarvitset apua, ota oma avustaja mukaan.

Kohderyhmä on aikuiset ja nuoret. Mukaan mahtuu 8 osallistujaa, eli kahdelle uudelle on tilaa ryhmässä.

Ennakkotietoja improsta tai tarinateatterista ei tarvita. Pyörätuoli tai puheen haasteet eivät myöskään ole osallistumisen esteenä.

Luvassa yhteistä tarinointia, impron avulla mielikuvituksen siivin eri paikkoihin ja ihmisten, eläinten ja muiden olentojen nahkoihin sukeltamista, tarinateatteria eli improa oman elämän kokemuksista ja mukavaa yhdessäoloa. Lisäksi kevätkauden lopulle on suunnitteilla esitys.

Joka kerta pidämme myös kahvitauon, ja omaat eväät voi ottaa mukaan.

Keväällä 2024 Improryhmän ohjaajana jatkaaTanja Parantainen, teatteri-ilmaisun ohjaaja ja tarinateatteriohjaaja Teatteri ILMI Ö:stä.

Ilmoittautuminen Tanja Parantaiselle puhelimitse 050 410 9368 tai sähköpostilla tanjaparantainen@gmail.com. Häneltä saa myös lisätietoja.

Keilaus

Keilausta Uudenmaan CP-yhdistyksen jäsenille on kerran kuukaudessa torstaisin kello 18–20.

Keilauspäivät ovat 18.1., 15.2., 21.3., 18.4. ja 16.5.2024.

Paikkana on Espoon Sello, BowlCircus, Ratsukatu 3, Leppävaara, Espoo.

Omavastuu on 35 euroa/kausi/henkilö. Kausimaksu laskutetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Mukaan mahtuu 8 henkilöä. Paikkoja on vapaana, joten lähde rohkeasti mukaan! Paikalla on yleisavustaja, mutta jos tarvitset enemmän apua, niin ota oma avustaja mukaan.

Kohderyhmänä on aikuiset ja nuoret.

Ilmoittautumiset Anu Mäkelälle puhelimitse 050 491 9171 tai sähköpostilla a.m.halonen81@gmail.com. Häneltä saa myös lisätietoja.

Keilaus toteututaan yhteistyössä Espoon liikuntapalveluiden kanssa.

Bänditreenit

Bänditreenit pidetään joka toinen torstai kello 17-18:30. Keväällä treenejä pidetään 18.1.-2.5.2024 välisenä aikana.

Paikkana on Uudenmaan Lihastautiyhdistys, Väinö Auerin katu 10, Kumpula, Helsinki.
Hinta on kausimaksu 90 euroa/soittaja. Omavastuulaskun lähettää Uudenmaan Lihastautiyhdistys.

Kohderyhmänä on aikuiset ja nuoret. Ota oma avustaja mukaan, jos tarvitset apua.

Nyt musisoinnissa ei tarvita hankalia otteita, sillä voit näppäillä kitarankieliä tai lyödä rumpusettiä iPadia kevyesti koskettamalla. IPadilla soittaminen on lisännyt mahdollisuuksia musisointiin, jossa vamma ei estä soittamista, ja sopivia ratkaisuja voidaan etsiä yhdessä. Kaikki osaavat soittaa!

Ryhmissä jammataan kavereiden kanssa rennolla meiningillä. Bändiläisten ikähaitari on laaja, ja mukaan mahtuu uusia soittajia ja laulajia. Opettajina toimivat muusikot ja musiikinopettajat Aarne “Arska” Himberg, Harri Kentala ja Kaapo Virolainen.

Ilmoittautumiset Uudenmaan Lihastautiyhdistyksen toimistolle sähköpostilla toimisto@uly.fi tai soita Kristiina Miettiselle numeroon 040 833 9430. Häneltä saa myös lisätietoja.

Bänditreenit toteutetaan yhteistyössä Uudenmaan Lihastautiyhdistyksen kanssa.

Hengailut

Uudenmaan CP-yhdistyksen hengailut pidetään joka toinen perjantai 12.1.-17.5.2024 välisenä aikana kello 18-20.

Paikkana on Suomen CP-liiton tilat osoitteessa Malmin kauppatie 26, Helsinki. Huomioithan, että paikan alaovi menee lukkoon kello 18, joten kannattaa tulla paikalle sitä ennen.

Poikkeukset:

Perjantaina 3.5. hengailuryhmä käy Linnanmäellä. Tapaaminen Linnanmäen Tivolikujan pääportilla kello 18.

Tapahtuma on maksuton ja niin sanottu matalan kynnyksen tapahtuma.

Tapahtuma on tarkoitettu kaikille yli 18-vuotiaille.

Hengailu-illoissa tehdään erilaisia asioita yhdessä ja jutellaan itselle tärkeistä teemoista. Ryhmä suunnittelee kevään toimintaa yhdessä kauden alussa. Hengailuiltoja vetää keväällä Liisa Uski.

Jos ryhmä kokoontuu muualla kuin CP-liiton tiloissa, siitä ilmoitetaan yhdistyksen Facebookissa.

Hengailuiltoihin voi tulla niinä kertoina, kun sinulle sopii. Ei siis haittaa, vaikka et pääsisi mukaan heti ensimmäisellä kerralla.

Hengailuihin ei tarvitse ilmoittautua etukäteen ja sinne saa ottaa kaverin mukaan.

Taidepaja perheille

Taidepaja teemalla LUMOAVA LUONTO JA KEVÄÄN ENSI KUKKASET pidetään

lauantaina 27.4.2024 kello 13–16.

Paikkana on Suvelan kappeli osoitteessa Kirstintie 24, 02760 Espoo.

Hinta on 10 euroa perheeltä. Hinta sisältää välipalan sekä taidetarvikkeet ja -materiaalit. Maksetaan käteisellä paikan päällä.

Kohderyhmänä on vammaisten lasten ja nuorten perheet. Sisarukset voi myös ottaa mukaan. Huoltajan tai avustajan tulee osallistua tapahtumaan, eli lasta ei voi jättää yksin osallistumaan.

Lähde mukaan koko perheen voimin maalamaan maisemia ja painamaan kukkasia luovin, moniaistisin menetelmin!

Taiteen tekemisessä käytetään helppoja menetelmiä, jotka sopivat kaikille. Vaiheittainen taiteen tekeminen ohjataan selkeästi ja lopputulos on yllätyksellinen ja esteettinen. Materiaaleina käytetään vesivärejä, askartelumaaleja, merisuolaa. Välineinä pensseleiden lisäksi muita painantavälineitä kuten paperirullia, vanupuikkoja ym.

Varaa rennot vaatteet, joissa maalitahrat eivät haittaa, ja hihat on helposti nostettavissa ylös. Jos sinulla on suojaessu, ota se mukaan.

Tapahtumassa pääsee myös tutustumaan muihin perheisiin seurakunnan työntekijän johdolla, ja tauolla nautitaan pieni välipala. Taidepajan vetää kohtaamistaiteen ohjaaja Tiina Jokelainen. Kohtaamistaide on taidelähtöinen, hyvinvointia lisäävä menetelmien kokonaisuus, jossa olennaista ovat havainnot, kokeminen, kohtaaminen, ilo ja arvostus.

Ilmoittautuminen: 12.4.2024 mennessä toimistolle uudenmaancpyhdistys@outlook.com tai 040 1489 782

Ilmoita allergiat välipalaa varten.

Taidepajan järjestävät Uudenmaan CP-yhdistys ja Espoon tuomiokirkkoseurakunta. Taidepaja on osa Perheiden hyvinvointia kulttuurista -hanketta, jota rahoittaa Alli Paasikiven säätiö.

Jääkiekon nuorten MM-kisat

Suomi-Norja-peli pelataan perjantaina 26.4.2024 kello 18 ja

pronssiottelu pelataan sunnuntaina 5.5.2024 kello 14.

Lippuja pronssiotteluun on saatavilla yhdistyksen jäsenille!

Molemmat pelit pelataan Espoossa Metro Areenalla osoitteessa Urheilupuistontie 3.

Omavastuu yhdistyksen jäsenille on 8 euroa/henkilö. Avustaja pääsee veloituksetta. Laskutetaan erikseen.

Kohderyhmää ovat aikuiset ja nuoret. Lippuja on jäljellä pronssiotteluun! Liput on varattu pyörätuolipaikoille. Jos et tarvitse pyörätuolipaikkaa, voit yhdistyksen jäsenenä ostaa lipun itse ja lähettä laskun yhdistykselle. Korvaamme Uudenmaan CP-yhdistyksen jäsenen lipusta 50%.

Lähde mukaan jännittämään nuorten MM-lätkää!

Ilmoittautuminen ja lisätietoja: toimistolle uudenmaancpyhdistys@outlook.com tai  040 1489 782. Kerro, kumpaan peliin haluat lipun.

————————————————————————————————————-

suunnittelija