Toimintaa ja tapahtumia

Toimintaa:

Ratsastuspäivä Ankin tallilla lauantaina 7.8. klo 15-17. Kuvassa on perheitä, jotka kokoontuvat Ankin tallille.

Perheiden ratsastuspäivä Ankin tallilla

Tule kokeilemaan lauantaina 7.8. klo 15-17 ratsastusta tai rapsuttelemaan hevosia.

Tapahtuma on tarkoitettu ensisijaisesti perheille. Jos paikkoja jää vielä, sitten aikuiset vammaiset jäsenet ovat tervetulleita tähän tapahtumaan.

Ilmoittautumiset uudenmaancpyhdistys@outlook.com 31.7. mennessä, paikat annetaan ilmoittautumisjärjestyksessä.

SYYSRETKI SIPOONKORPEEN 5.9. klo 14 -17

Kuvassa ihmiset paistavat makkaraa nuotiolla.

Lähdetään yhdessä luontoon!

Tervetuloa aikuisten ja perheiden esteettömälle ja opastetulle luontoretkelle Sipoonkorpeen!

Kuljemme leppoisassa tahdissa noin 1,2 km esteetöntä polkua Storträskin tulipaikalle luontotietovisaa tehden. Perillä paistamme makkaraa ja nautimme pullakahvit luonnon helmassa ja saamme vähän lisätietoa kansallispuistosta.

Polku on esteetön, mutta siinä on pari manuaalipyörätuolin käyttäjille haastavampaa mäkeä, joten paikalle on varattu kaksi yleisavustajaa. Jos tarvitset apua koko retken ajan, ota oma avustaja mukaan. Reitin varrella on esteetön ulko-wc.Lähtö Tasakallion pysäköintipaikalta (Tasakalliontie 1, Vantaa) klo 14.00. Varustauduthan säähän ja maastoon sopivalla vaatetuksella ja jalkineilla.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset 20.8. mennessä uudenmaancpyhdistys@outlook.com tai 040 1489782. Tervetuloa mukaan!

ITALIALAINEN KEITTIÖ la 11.9. klo 10-13.15

Mainoksessa italialainen kokki teki pastaa ja tiramarua-

Kurssi on avoin kaikille kohderyhmään kuuluville.

Tule loihtimaan yhteiseen keittiöömme italialaisen keittiön herkkuja!
Valmistamme muun muassa erilaisia antipastoja, ihanaa pastaa, risottoa ja jälkiruoaksi suussa sulavaa tiramisua.
Lopuksi kokoonnumme yhteisen pöydän ääreen nauttimaan valmistetuista ruuista.

Opettajana toimii työväenopiston kotitalousopettaja Hanna Vuorio
Paikka on Helsingin työväenopisto, Helsinginkatu 26. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Ilmoittaudu puhelimitse 040 148 9782 tai sähköpostitse uudenmaancpyhdistys@outlook.com

INTIALAINEN KEITTIÖ la 9.10. klo 10-13.15

Kuvassa intialainen kokki syö intialaista ruokaa.

Kurssi on avoin kaikille kohderyhmään kuuluville.

Tule tutustumaan intialaisen keittiön moninaiseen ja ihanaan makumaailmaan. Teemme mausteista, mutta emme kovin tulista intialaista ruokaa. Opit tekemään esimerkiksi butter chickeniä ja pinaattista palak paneeria sekä naanleipää.Lopuksi kokoonnumme yhteisen pöydän ääreen nauttimaan valmistetuista ruuista.

Opettajana toimii työväenopiston kotitalousopettaja Hanna VuorioOta mukaan tyhjä kannellinen rasia, jotta voit pakata jäljelle jääneitä herkkuja mukaasi.Paikka on Helsingin työväenopisto, Helsinginkatu 26.Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

LÄHI-IDÄN KEITTIÖ la 13.11. klo 10-13.15

Kurssi on avoin kaikille kohderyhmään kuuluville.

Lähi-idän makumaailma on täynnä upeita mausteita ja makuja. Tällä kurssilla valmistamme herkullisia vartaita ja täytettyjä pitaleipiä, paahdettua kukkakaalia, erilaisia tahnoja kuten hummusta ja musakoisotahnaa sekä jälkiruoaksi makeaa ja tahmeaa baklavaa. Lopuksi kokoonnumme yhteisen pöydän ääreen nauttimaan valmistetuista ruuista.

Opettajana toimii työväenopiston kotitalousopettaja Hanna Vuorio. Ota mukaan tyhjä kannellinen rasia, jotta voit pakata jäljelle jääneitä herkkuja mukaasi.Paikka on Helsingin työväenopisto, Helsinginkatu 26.Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

SuomiLOVE -konsertti

Värikkäässä mainoksessa lukee sama teksti kuin vieressä oleva teksti.

Yhdistyksen jäsenille saatavana vielä 1 pyörätuolilippua SuomiLOVE- konserttiin Hartwall-areenalle 30.12.21 klo 19.

Jäsenhinta 40 euroa kotiin postitettuna. Samalla lipulla pääsee mukaan myös avustaja maksutta.Jäsen, joka ei tarvitse pyörätuolilippua, voi hankkia lipun itse ja yhdistys hyvittää samassa suhteessa lipun hinnasta osan.

Liput toimitetaan varausjärjestyksessä. Varaa oma lippusi tai hanki lippuhyvitys sähköpostitse uudenmaancpyhdistys@outlook.com

Virtuaaliset tapahtumat:

Ihmiset kokoontuvat etäyhteyksin

Hyvän mielen ilta Teamsissa

Hyvän mielen ilta ke 15.9. klo 18-19.30 Teamsissa.

Tule ilostumaan, virkistymään ja jakamaan kokemuksia yhdessä!

Hyvän mielen ilta on juuri sinulle, joka kaipaat uusia ideoita, virkeyttä ja
keinoja huonon fiiliksen selättämiseen. Pohdimme myös itsensä hyväksymisen
ja ihmissuhteiden merkitystä elämässä. Keskusteluun johdattelee Uudenmaan
CP-yhdistyksen toiminnanjohtaja Sari Laiho. Tapahtuma on avoin
kaikkien cp-yhdistysten jäsenille.

Ilmoittaudu 13.9. mennessä osoitteeseen uudenmaancpyhdistys@outlook.com,
niin saat sähköpostiisi osallistumislinkin.

MITÄ SINULLE TÄNÄÄN KUULUU? – keskusteluryhmä netissä ja livenä

Mainoksen otsikko on MITÄ SINULLE TÄNÄÄN KUULUU? - keskusteluryhmä netissä ja livenä. Vasemmalla puolella kuvassa nainen kysyy kuulumisia pojalta. Oikealla puolella kuvassa nainen tapaa 3 ihmistä etäyhteyksin.

Syksyllä saa jatkoa yhdistyksen keskusteluryhmä. Ryhmä toteutetaan vuorotellen etänä ja livenä. Tapaamiset ovat kolmen viikon välein keskiviikkoisin alkaen 29.9. klo 17.30-19.

Ensimmäinen kerta pyritään toteuttamaan livetapaamisena. Keskusteluihin johdattaa yhdistyksen toiminnanjohtaja Sari Laiho.  Pyrimme saamaan ryhmään välillä myös vierailevia keskustelun vetäjiä. Ryhmä päättää yhdessä keskustelujen aiheet. Ryhmä on suljettu ja siellä puhutut asiat ovat ehdottoman luottamuksellisia.

Olet lämpimästi tervetullut ja tule mukaan keskustelemaan sinua kiinnostavista aiheista. Ilmoittaudu 15.9. mennessä sähköpostitse uudenmaancpyhdistys@outlook.com

Kuntosaliryhmä toimii etänä

Piirroskuvassa pyörätuolissa oleva ohjaaja vetää kuntosalitoimintaa. Hän näyttää neljälle osallistujille jumppaliikkeitä.

Ohjattu kuntosaliryhmä liikuntarajoitteisille.

Kuntosaliryhmä Puntit pyörimään aloittaa koronatilanteesta johtuen etänä toistaiseksi. Aloitus tapahtuu keskiviikkona alkaen 13.1. tuttuun aikaan klo 18.15-19.15.  Etäkuntosalista ei peritä kausimaksua. Tilanteen salliessa siirrymme tavalliseen kuntosalitoimintaan.

Kuntosaliharjoittelun ohjaa Amanda Kotaja. Tuntiin kuuluu alkulämmittely, ohjatut venyttelyt sekä itsenäistä harjoittelua kuntosalivälineillä. Tule pyörätuolilla tai ilman.  Paikalla on yleisavustaja, jos tarvitset omaa avustajaa ota mukaan. Laurea-ammattikorkeakoulun fysioterapia opiskelijoita on ryhmässä mahdollisuuksien mukaan.

Ilmoittautuminen ja lisätiedot: p. 045 127 1663 amanda.kotaja@gmail.com.

Lehtiartikkelit

Riita ilmalämpöpumpusta asukkaan voitoksi – Länsiväylä-lehti 29.-30.5.21

Taloyhtiön osakkaalla on oikeus asennuttaa ilmalämpöpumppu asuntonsa parvekkeelle, mikäli on pätevä syy. Korkein oikeus (KKO) teki tuoreen ennakkopäätöksen, joka vahvisti hovioikeuden aiemmin antaman tuomion.

Kiistassa oli kyse siitä, oliko kerrostalossa asuvalla osakkaalla oikeus asentaa viilennykseen tarkoitettu ilmalämpöpumppu parvekkeelle. KKO selvitti asian, ilmalämpöpumpusta oli osakkaalle hyötyä kun taas taloyhtiölle aiheutunut haitta oli vähäinen.

Isännöintiliiton mukaan KKO:n ratkaisu muuttaa ilmalämpöpumppujen asentamista taloyhtiöihin.  Tähän asti taloyhtiöt ovat olleet niskanpäällä, sillä taloyhtiöt ovat voineet halutessaan kieltää osakkaita ilmalämpöpumppujen asentamisen ilman syytä, näin sanoi Isännöintiliitto.

KKO totesi, että osakkaalla oli oikeus asentaa ilmalämpöpumppu omalle parvekkeelle, vaikka asennus edellytti yhtiön vastuulla olevan seinärakenteen poraamista. Tukala kuumuus on osakkaan kannalta painava peruste ilmalämpöpumpun asentamiseen.

Isännöintiliitto huomauttaa, että KKO:n ennakkopäätöstä ei voida yleistää koskemaan kaikkia riitatapauksia. Yhtiöllä on edelleen mahdollisuus asentaa ehtoja ja jopa kieltää muutostyö osakkailta, jos muutokset vaikuttavat esimerkiksi julkisivun ulkonäköön.

Sähköposti: uudenmaancpyhdistys@outlook.com

Sari Laiho
Malmin kauppatie 26
09 466 033,

Ruotsinkieliset/
Digineuvonta

Toni Ainamo
toniucp@gmail.com
puh. 044 563 1982

Viestintäassistentti
ja toimistotyöntekijä
Liisa Uski
liisa.ucp@gmail.com

CP-liiton järjestösuunnittelijat tukevat jäseniämme ja jäsenyhdistyksiämme monissa arkeen ja elämään liittyvissä asioissa. Oli asiasi iso tai pieni, ole rohkeasti yhteydessä oman alueesi järjestösuunnittelijaan.

Kysy lisää

järjestösuunnittelija