Päivätoiminta – mielekästä tekemistä Helsingissä

Lyhyesti

• CP-liitto järjestää päivätoimintaa asiakkeille 1–5 kertaa viikossa Helsingin Malmilla.
  • Päivätoiminta voi olla kädentöitä, seurapelejä, ruuanlaittoa tai keskustelua ajankohtaisista aiheista. Se on myös teemailtoja ja tapahtumia.
  • Tulosta päivätoiminnan hakulomake
  • Päivätoiminnan tapahtumat

Tule mukaan ja vaikuta toimintaan

Suomen CP-liitto ry tarjoaa monipuolista ja mielekästä päivätoimintaa aikuisille liikuntavammaisille. Päivätoimintaa järjestetään pääsääntöisesti arkisin Helsingissä Malmilla. Päivätoimintaan osallistuu joka viikko noin 35 henkilöä. Päivittäin toiminnassa on mukana noin 12–15 osallistujaa. Mukaan voi tulla 1–5 kertaa viikossa!

Toimintaa suunnitellaan kausittain osallistujakokouksissa, joissa jokainen osallistuja voi tuoda toiveensa esiin. Henkilökunta ottaa mielellään vastaan kaikki ideat. Toiminta on vapaaehtoista ja siihen saa osallistua mielenkiinnon mukaan.

Päivätoiminnan sisältö

CP-liiton tiloissa järjestettävä päivätoiminta voi olla kädentöitä, seurapelejä, ruoanlaittoa tai keskustelua ajankohtaisista aiheista. Vuosien varrella päivätoiminnan tiloissa on ollut myös erilaisia työpajoja, jotka ovat käsitelleet muun muassa kuvataidetta, musiikkia, improvisaatiota ja tanssia. Usein työpajojen tuotoksista on saatu nauttia taidenäyttelyn tai esityksen muodossa. Päivätoimintaan kuuluvat myös erilaiset retket ja tutustumiskäynnit.

Päivätoiminnassa järjestetään myös teemailtoja

Toimintaa järjestetään toiveiden mukaan myös iltaisin tai viikonloppuisin. Tällaisia ovat olleet esimerkiksi ystävänpäiväjuhlat, kauden päättäjäiset, kaamoksen kaatajaiset ja joulujuhlat.

Päivätoiminta järjestää teemakohtaisia iltoja. Tällaisia ovat olleet esimerkiksi elokuvaillat, teemaillat esteettömästä matkailusta tai uudistuvasta vammaislainsäädännöstä sekä omat tapahtumat miehille ja naisille.

Tapahtumat ovat osa päivätoimintaa. Päivätoiminnan puitteissa on osallistuttu esimerkiksi konsertteihin, teatteriin, vammaispalvelujen leikkauksia koskeviin mielenilmauksiin ja Maailman CP-päivän tapahtumaan. Päivätoiminta järjestää myös omia tapahtumia ja seminaareja.

Seuraa meitä Facebookissa.

Näin haet päivätoimintaan

Jos kiinnostuit ja haluat tulla mukaan päivätoimintaan, ota yhteyttä vastaavaan ohjaajaan. Voit myös täyttää sähköisen hakulomakkeen ja toimittaa sen hänelle. Kunta tekee päätöksen päivätoiminnasta. Voit tulla tutustumaan toimintaan ilman mitään sitoutumista – sovi tutustumisaika vastaavan ohjaajan kanssa.

Päivätoiminnan hakulomake

Kysy lisää tai sovi tutustumisaika

vastaava ohjaaja

Jaana Raitio