Juha Lappalainen valittu CP-liiton uudeksi toiminnanjohtajaksi

Julkaistu 15.12.2021

Suomen CP-liiton hallitus valitsi 11.12.2021 liiton uudeksi toiminnanjohtajaksi valtiotieteiden maisteri Juha Lappalaisen.

Lappalainen on aiemmin toiminut Suomen CP-liiton palvelupäällikkönä. Tätä ennen hän on työskennellyt Espoon kaupungilla, Suomen Kuntaliitossa ja Vates-säätiössä. Lappalaisella on kokemusta myös toimimisesta kunnallisissa luottamustoimissa muun muassa sosiaali- ja terveystoimen aloilta.

Lappalainen aloittaa toiminnanjohtajana 1.1.2022.

– Tiedostan vastuumme ja mahdollisuutemme vaikuttaa yhdessä työntekijöidemme sekä luottamushenkilöidemme kanssa vammaisten henkilöiden oikeuksien valvontaan. CP-liiton 56 vuotta kestänyt taival on osoittanut, että meillä on ollut ja on edelleen tärkeä rooli suomalaisessa yhteiskunnassa, Lappalainen toteaa.

Lappalainen on kehittänyt palvelupäällikkönä laajasti palvelutoimintaa yhteistyössä edeltäjänsä Marju Silanderin kanssa.

– Kehittämistoiminta jatkuu edelleen. Seuraamme myös tarkasti yhteiskunnallisia muutoksia kuten sosiaali- ja terveydenhuollon uudistusta, joka vaikuttaa monin eri tavoin kohderyhmämme arkeen. CP-liiton tulevaisuuteen liittyy myös avustusjärjestelmän muutos vuonna 2024. Palvelupuolella haasteinamme ovat sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijöiden saatavuus sekä se, miten lainsäädäntö huomioi kohderyhmämme erityistarpeet.

Lappalainen on kuitenkin luottavainen tulevaisuuden suhteen.

– Muutokset vaativat kovaa työtä, monenlaista osaamista ja tahtoa työskennellä yhdessä CP-liiton tavoitteiden mukaisesti. Onneksi tätä kaikkea löytyy CP-liiton työntekijöiltä runsaasti.

Kysy lisää

Juha Lappalainen