Tule projektityöntekijäksi CP-liiton Voimavarana perhe -hankkeeseen

Julkaistu 1.12.2021

Oletko lapsiperhetyön ammattilainen, jolla on käytännön kokemusta erityislapsiperheiden tarpeista? Tule projektityöntekijäksi Voimavarana perhe -hankkeeseen!

Työskentelet hankkeen pilottiperheiden kanssa, ohjaat vanhempien ryhmiä ja vedät työpajoja. Kehität uusia toimintamalleja yhdessä hankkeen sidosryhmien sekä perheiden kanssa.

Voimavarana perhe -hanke kehittää toimivia tapoja tukea perheiden jaksamista arjessa. Kohderyhmäämme kuuluvat perheet, joissa alaikäisellä lapsella on cp-vamma, mmc tai hydrokefalia, perheiden läheiset sekä perhetyötä tekevät ammattilaiset sosiaali- ja terveydenhuollosta. Kokoamme ja jaamme tietoa vammoihin liittyvistä liitännäisoireista kohderyhmän läheisille ja ammattilaisille esimerkiksi webinaarien kautta. Lisätietoja hankkeesta: cp-liitto.fi/perhehanke.

Yhteistyötahoinamme toimivat Näkövammaisten liitto, Niilo-Mäki-säätiö, HUS, KYS, Erilaisten oppijoiden liitto, Parisuhdekeskus Kataja ja perheiden paikkakuntien perhekeskustoimijoita.

Tehtävä edellyttää

• soveltuvaa korkeakoulututkintoa ja itsenäistä työskentelyotetta
  • vankkaa kokemusta perheiden kanssa työskentelystä
  • lapsen kasvuun ja kehitykseen liittyvää osaamista
  • erinomaisia vuorovaikutustaitoja
  • laajojen kokonaisuuksien hallintaa
  • ymmärrystä erityisperheiden arjen haasteista ja palvelujärjestelmän tuntemista.

Tarjoamme merkityksellisen työn, kehittämismyönteisen työyhteisön, esteettömät toimitilat ja oman työhuoneen, kattavan työterveyshuollon ja liukuvan työajan. Hanke on määräaikainen (3 vuotta) ja työsuhde edellyttää, että STEA myöntää hankkeelle avustuksen vuosittain.

Työ alkaa 3.1.2022 tai sopimuksen mukaan. Noudatamme Sosiaalialan järjestöjen työehtosopimusta ja tehtävä kuuluu vaativuusryhmään 5. Työssä on 6 kuukauden koeaika. Työaika on 37 tuntia 30 minuuttia viikossa. Työpiste sijaitsee liiton keskustoimistolla Helsingissä Malmilla, Malmin kauppatie 26. Tehtävään valitun on ennen valinnan vahvistamista esitettävä lasten kanssa työskentelevien rikostausta selvittämisestä annetun lain edellyttämä rikosrekisteriote.

Lähetä hakemus ja CV 17.12.2021 klo 16.00 mennessä osoitteeseen rekry@cp-liitto.fi ja merkitse viestin otsikoksi ”Projektityöntekijä”.

Lisätietoja tehtävästä antavat:

järjestöpäällikkö Virpi Peltomaa, puh. 040 505 8329, 8.12.2021 klo 10–11 ja 15.12.2021 klo 9–11 ja projektipäällikkö Sanna Tuisku-Lehto, p. 044 401 0566, 8.12.2021 klo 14–16 ja 13.12.2021 klo 14–16.

Aloitamme haastattelut jo hakuaikana ja tehtävä täytetään heti sopivan henkilön löydyttyä.

Suomen CP-liitto on valtakunnallinen vammais- ja erityisliikuntajärjestö. Kohderyhmäämme kuuluvat ihmiset, joilla on cp-vamma, mmc, hydrokefalia, normaalipaineinen hydrokefalia sekä heidän läheisensä. Kohderyhmäämme kuuluvat myös ihmiset, joilla on motorisen oppimisen vaikeus tai lievempiä motoriikan vaikeuksia. Suomessa on noin 21 000 ihmistä, joilla on cp-vamma, mmc, hydrokefalia tai normaalipaineinen hydrokefalia. Kun heidän läheiset lasketaan mukaan, nousee luku noin 100 000:een. Noin viidellä prosentilla lapsista on motorisen oppimisen vaikeus tai lievempiä motoriikan vaikeuksia.

suunnittelija (lapsiperheet)

Sanna Tuisku-Lehto