Miten mukaan? Webinaari yhdenvertaisesta koululiikunnasta

4.4.2024

Kello: 17.00 - 19.00

Verkossa

Miten teidän koulussanne toteutuu yhdenvertainen koululiikunta? Tule kuulemaan käytännön vinkkejä liikuntasaleista ympäri Suomen!

Maksuton webinaari on suunnattu kasvatuksen ja koulutuksen ammattilaisille ja opiskelijoille sekä aiheesta kiinnostuneille.

Webinaarissa kuullaan puheenvuoroja mahdollisuuksista ja toimintamalleista, joiden avulla yhdenvertainen liikunta saadaan osaksi koulupäivää.

Webinaarin puheenvuorot:

• Konsultoiva ohjaaja Henni Petäjistö Valteri-koulusta jakaa käytännön keinoja miten lisätä toimintarajoitteisten lasten ja nuorten liikuntaa osana kouluarkea.
  • Miten kuntatasolla voidaan yhdistää voimavarat liikunnan apuvälineiden hankkimisessa? Malikkeen suunnittelija Tanja Tauria esittelee puheenvuorossaan apuvälineiden käyttöä Tampereella.
  • Viimeisessä puheenvuorossa nuoret kertovat omista kokemuksistaan koululiikunnasta. Nuoria on haastattelemassa Lihastautiliiton Liisa-Maija Verainen, joka on vetänyt Kaikille kentille ja saleihin -podcastia.

Webinaarissa on tilaa kysymyksille ja yhteiselle keskustelulle.

Ilmoittaudu mukaan tästä 2.4.2024 mennessä.

Webinaarin järjestävät yhteistyössä Suomen CP-liitto ja Lihastautiliitto.

suunnittelija (liikunta, nuoret)

Heli Valtiala