Toivo ja itsemyötätunto elämän tasapainolaudalla -webinaari

16.3.2022

Kello: 17.30 - 19.00

Verkossa

Linkki webinaariin

Kasvokuva, jossa Saija westerlund-Cook katsoo eteenpäin ja hymyilee.

Puhujana väitöskirjatutkija, ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti Saija Westerlund-Cook.

Webinaarisarjamme aloituksessa etsimme valonpilkahduksia tiskirättiarjen keskeltä Saija Westerlund-Cookin johdatuksella. Mietimme yhdessä rajojen asettelua, palautumista, uupumusta ja unelmia.

Toivotamme tervetulleeksi mukaan kaikki, joita webinaarin aiheet puhuttelevat.
Webinaari on ensimmäinen osa Voimavarana perhe -hankkeen webinaarisarjasta, jossa paneudutaan erilaisiin voimavaroja lisääviin työkaluihin ja menetelmiin ajankohtaisten asiantuntijapuheenvuorojen innoittamana.

Ilmoittaudu TÄÄLTÄ

Webinaarimme ovat valtakunnallisia, maksuttomia ja kaikille avoimia

Askeleita parempaan arkeen -webinaarisarja kevät 2022

16.3. Toivo ja itsemyötätunto elämän tasapainolaudalla
Valonpilkahduksia tiskirättiarjen keskeltä kanssamme etsii tutkija Saija Westerlund-Cook. Mietimme yhdessä rajojen asettelua, palautumista, uupumusta ja unelmia.

23.3. Tunteet voimavaraksi
Parisuhdekeskus Katajan asiantuntija Laura Huuskosen käytännönläheinen puheenvuoro tunnesäätelytaidoista ja tarpeista tunteiden taustalla.

30.3. Resilienssin lähteillä
Mitkä tekijät suojaavat perhettä ja lapsen kehitystä, mistä voimavaroja ja vahvuutta arjen keskellä? Puhujina Turun Yliopiston FinBrain-tutkimus psykologi, perheterapeutti, tutkija Eeva-Leena Kataja sekä Itä-Suomen Yliopistosta tutkijatiimi Hannu Kokki ja Siiri Isokääntä.

6.4. Irti häpeästä, askeleita armollisempaan arkeen
Puhujana www.erityisvoimia.fi yhteisön perustaja, tunnetaitokouluttaja, häpeäcoach Riikka Seppälä, jolla on vahvan ymmärrys erityisvoimia vaativasta arjesta.

13.4. Lapsen tunnesäätelyn tukeminen
Puhujina kehutut alan huiput lastenpsykiatri Riikka Riihonen, ratkaisukeskeinen neuropsykiatrinen valmentaja Elina Paatsila ja TtM, väitöskirjatutkija Johanna Olli.

20.4. Uni ja palautuminen
Miksi nukumme? Mitä kaikkea unen aikana tapahtuu? Minkälaisia unihäiriöitä on? Täyttä asiaa unesta ja unen vaikutuksista sekä työkaluja oman unen optimointiin. Puhujana unilääkäri Janne Kanervisto.

27.4. Apua kotiin. Voimavarana koti!
Näkökulmia erilaisiin tapoihin saada kotiin apua ja helpotusta arkeen. Puhujina muun muassa omaishoitaja ja ammattijärjestäjä Jarna Papinniemi, vammaispalveluiden sekä yksityisten hoivapalveluiden edustajat. Mukana CP-liiton asiantuntija Anne Heiskanen kertomassa CP-liiton perhelomitustoiminnasta, josta kokemuksiaan kertoo myös perhelomitustoiminnan käyttäjä, äiti Jaana Ahtiainen.

Järjestäjänä Voimavarana perhe -hanke ja CP-liitto

projektipäällikkö, Voimavarana perhe -hanke