Verkossa: Asiaa kivusta ja tunnesäätelystä nuorten vanhemmille -webinaari

1.11.2023

Kello: 19.00 - 20.30

Verkossa (Teams)

Kuvassa kolme nuorta hengailee yhdessä.

Miten tukea nuorta kivunhallinnassa?

Mitä tehdä, kun tunteet räiskyvät?

Tule mukaan kuulemaan lisää aiheista Voimavarana perhe -hankkeen syksyn kolmanteen webinaariin! Webinaari on suunnattu vanhemmille, joiden nuorella on cp-vamma, mmc tai hydrokefalia.

Illan puhujat:

• Tiina Remes (LT) on lastenneurologian erikoislääkäri ja hänellä on kuntoutuksen erityispätevyys. Hän on työskennellyt pitkään HUS Uudessa Lastensairaalassa lasten ja nuorten parissa, joilla on cp-vamma. Remeksen puheenvuoro käsittelee kivun yleisyyttä lapsilla ja nuorilla, joilla on cp-vamma sekä kivun riskitekijöinä tuki- ja liikuntaelinten virheasentoja. Lisäksi hän käy läpi kivun hoidon mahdollisuuksia, joista lapset, nuoret ja heidän perheensä voivat keskustella hoitavan lääkärin kanssa.
  • Johanna Tervonen työskentelee psykofyysisenä fysioterapeuttina uupumuksen, cp-vammaan liittyvien liitännäisoireiden, masennuksen, syömishäiriöiden sekä neuropsykiatristen häiriöiden parissa. Hän kertoo puheenvuorossaan liitännäisoireiden vaikutuksesta tunnesäätelyyn, kun nuorella on vamma.

Ilmoittaudu 1.11.2023 klo 12 mennessä mukaan tästä linkistä.

Webinaari on osa Voimavarana perhe -hankkeen kolmiosaista webinaarisarjaa, joka sisältää napakoita, arkeen konkreettisia keinoja tarjoavia asiantuntijapuheenvuoroja nuorille ajankohtaisista asioista.

Järjestämme webinaarit Teams-videopuhelun kautta. Osallistumislinkki lähetetään ilmoittautuneille kolme päivää ennen webinaaria.

Noudatamme CP-liitossa turvallisemman tilan periaatteita. Käythän tutustumassa periaatteisiin ennen tapahtumaan osallistumista. Linkki cp-liitto.fi/turvallisemman-tilan-periaatteet/

Kysy lisää

suunnittelija