Webinaari: Uusi vammaispalvelulaki lapsiperheille

4.11.2024

Kello: 15.00 - 16.30

Verkossa

Lapsen oikeuksien turvana on lainsäädäntö. Millainen on uusi vammaispalvelulaki ja mitä erityishuollosta tulisi tietää? Webinaarissamme saat kaiken tarvittavan tiedon vammaispalvelulain uudistumisesta.

Webinaarissa käymme läpi vammaispalvelulain keskeiset muutokset kuten vammaispalvelulain soveltamisalan ja kriteerit palvelujen saamiseksi sekä uuden lain keskeiset palvelut ja tukitoimet pääpiirteittäin silloin, kun lapsella on vamma. Lisäksi saat tietoa kehitysvammalain muutoksista ja erityishuollon asemasta ja toteuttamisesta.

Vammaispalvelulaista meille tulee kertomaan juristi Liisa Murto (OTM). Mukana on myös liiton asiantuntijoita.

Ilmoittaudu mukaan maksuttomaan webinaariin viimeistään 1.11.2024 tämän linkin kautta.

Järjestämme webinaarin yhteistyössä Epilepsialiiton kanssa.

Järjestämme uudesta vammaispalvelulaista myös aikuisille suunnatun webinaarin.

Kaipaatko apua paperiviidakon selättämiseen? Tule mukaan Perillä palveluista -webinaarisarjaan, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiisi ja ja saat tukea vertaisilta. Webinaarisarjamme on tarkoitettu kaikille vanhemmille, joiden alle 18-vuotiaalla lapsella on vamma. Toivotamme mukaan myös lapsiperhepalveluiden ammattilaiset ja opiskelijat.

Toisessa ja kolmannessa osassa keskitymme kuntoutukseen ja lapsiperhepalveluihin liittyviin aiheisiin.

suunnittelija (lapsiperheet)

Sanna Tuisku-Lehto