Tekstin koko:

Suomen CP-Liitto

KESKI-SUOMEN CP-YHDISTYS RY

Yhdistyksen toiminnasta

Keski-Suomen CP-yhdistys ry perustettiin vuonna 1962 Keski-Suomen CP-lasten Tuki ry:n nimellä. Oman paikallisen yhdistyksen perustamisen puolesta toimi aktiivisesti mm. professori Niilo Mäki. Yhdistys on vuonna 1965 perustetun Suomen CP-liiton paikallisyhdistys, jonka toiminnan tavoitteena on edistää alueensa CP-vammaisten, MMC-vammaisten ja hydrokefaliavammaisten lasten, nuorten ja aikuisten oikeuksia, hyvinvointia ja tasa-arvoa yhteiskunnassa. Yhdistys toimii yhdyssiteenä vammaisten, heidän omaistensa sekä muiden asianosaisten välillä, asiantuntijana mainittuja vammaisryhmiä koskevissa asioissa sekä tukee alaan liittyvää tutkimusta.

Yhdistyksen keskeisenä tehtävänä on valvoa jäsenistön oikeuksia sekä järjestää jäsenilleen harrastus-, virkistys-, koulutus- ja kuntoutusmahdollisuuksia yhteistyössä CP-liiton kanssa. Yhdistyksen tärkeänä toimitamuotona on vertaistukitoiminta sekä tiedottaa jäsenistölleen Suomen CP-liiton palvelutoiminnasta. Yhdistys toimii myös aktiivisesti erilaisissa vammaisten elämänlaatua edistävissä yhteistyöverkostoissa.

Yhdistykseen liittyminen

Yhdistyksen jäseneksi voi liittyä ilmoittautumalla johtokunnan jäsenille tai Internetin välityksellä osoitteessa: www.cp-liitto.fi -> liity jäseneksi -> jäsenhakemus -> Keski-Suomen CP-yhdistys ry

Henkilöjäsenmaksu on perheen ensimmäisen jäsenen osalta 22 euroa (sisältää CP-lehden) ja muiden perheenjäsenten osalta 7 euroa/vuosi. Kannatusjäsenmaksu on 50 euroa.

Ruska

Aluetyön suunnittelija

Aluetyön suunnittelija Merja Partanen  on jäsenistön tavoitettavissa  puhelimitse ja aluetyön suunnittelijaa voi pyytää avuksi silloin, kun käytte vääntöä kuntien kanssa palvelusuunnitelmasta. Ajanvaraus numerosta 040 575 3022.

Sähköinen viestintä uusiutuu

Yhdistyksen omaa viestintää voidaan kehittää myös sähköpostikirjeenvaihtoa lisäämällä. Joten lähettäkääpä oma sähköpostiosoitteenne yhdistyksen sähköpostiin ks.cpyhdistys(at)gmail.com

Kysy erityisliikunnan kerhoista

Tietoa saa Liikuntapalvelukeskuksesta puh. 014 – 624848

Riitta Asikainen

Kaskikatu 2 AS 8

40320 JYVÄSKYLÄ

p. 050 517 0488

riitta.asikainen(at)netti.fi

sihteeri
Juha Soikkeli

Schaumannin puistotie 19 A 7

40100 Jyväskylä

p. 0400 545 549

juha.m.soikkeli(at)gmail.com

ALUETYÖN SUUNNITTELIJA

Merja Partanen
Teletie 4-6
70600 Kuopio
merja.partanen(a)cp-liitto.fi
p. 040 575 3022

CP-liiton neljä aluetyön suunnittelijaa on tukenasi paikallisesti. Voit yhteydessä oman alueesi suunnittelijaan, kun haluat esimerkiksi tietoa CP-liiton toiminnasta.