Kun lapsella on cp-vamma -materiaali on julkaistu

Julkaistu 16.6.2021
Vaaleahiuksinen tyttö hymyilee. Hänellä on päässään pyöräilykypärä vähän kallellaan ja yllään valjaat, joiden avulla hän on kiinnitetty erikoisvalmisteiseen polkupyörään.

Kun lapsella on cp-vamma -tietopaketti on juuri julkaistu verkkosivuillamme. Uuden lastensairaalan, CP-liiton sekä muiden alojensa asiantuntijoiden kirjoitusten aiheet vaihtelevat hahmotushäiriöistä hengitykseen ja oppimisesta oikeanlaiseen ravitsemukseen.

Tavoitteemme on tuoda perheille, läheisille ja ammattilaisille vinkkejä ja välineitä lapsen kehityksen tukemiseen sekä tarjota lapsen kanssa toimiville ymmärrystä cp-oireyhtymään liittyvistä tarpeista.

Kun lapsella on cp-vamma -materiaalipaketti on laajuudeltaan Suomessa ainutlaatuinen. Se löytyy verkkosivuiltamme yksittäisinä artikkeleina osoitteesta cp-liitto.fi/arkisujuu ja pdf-versiona osoitteesta cp-liitto.fi/oppaat

Tarve tietopakettiin on noussut lastenneurologian poliklinikoilla asioineilta perheiltä. Aloitteen aineiston kokoamisesta esitti lastenneurologian erikoislääkäri Helena Mäenpää, joka on vuosien ajan toiminut Suomen CP-liiton aktiivisena yhteistyökumppanina. Mäenpään työstä cp-vamman hoidon ja kuntoutuksen kehittäjänä pääset lukemaan enemmän uusimmasta CP-lehdestä sekä osoitteesta cp-liitto.fi/helenamaenpaa

Toivomme, että materiaali koetaan hyödylliseksi ja että sitä jaetaan mahdollisimman laajalti sekä perheiden että ammattilaisten keskuuteen!

viestintäpäällikkö

Eeva-Liisa Kiviniemi