Lasten tunnesäätelyn tukeminen -webinaari

Verkossa

Teams-linkki webinaariin

Kesytä toimenpidepelko lapsen kanssa

Monet terveydenhuollon tutkimukset ja toimenpiteet pelottavat lasta. Lasta kuuntelemalla ja yhdessä hänen kanssaan juuri hänelle sopivan aktiivisen roolin suunnittelulla pelot voidaan saada hallintaan.

Mustavalkokuva, jossa puhuja Johanna Olli katsoo hymy häivähdys huulilla kameraan.

Puhujana lastensairaanhoitaja, väitöskirjatutkija Johanna Olli, Turun yliopistosta.

Otetaas nyt rauhallisesti - vinkkejä haastaviin hetkiin lapsen kanssa

Vanhemmuus on hienoa mutta toisinaan hyvin vaikeaa. Lapsi saattaa käyttäytyä aggressiivisesti tai provosoivasti, ja tämä voi hämmentää, suututtaa tai pelottaa vanhempaa. Miten toimia, kun oma lapsi haastaa? Miten kääntää negatiivinen vuorovaikutus myönteisemmäksi? Puheenvuorossa esitellään dialektisen käyttäytymisterapian mukaisia tapoja auttaa omaa lasta oppimaan tunnesäätelykeinoja.

Puhujana lastenpsykiatrian erikoislääkäri, lasten ja nuorten kognitiivinen psykoterapeutti, LT Riikka Riihonen

Mukana menossa kertomassa lasten tunnesäätelyä tukevista työkaluista ratkaisukeskeinen neuropsykiatrinen valmentaja, tohtorikoulutettava Helsingin yliopistosta Elina Paatsila.

Webinaarimme ovat valtakunnallisia, maksuttomia ja kaikille avoimia!

Ilmoittaudu TÄÄLTÄ.

Webinaari on osa Voimavarana perhe -hankkeen Askeleita parempaan arkeen -webinaarisarjaa, jossa paneudutaan erilaisiin voimavaroja lisääviin työkaluihin ja menetelmiin ajankohtaisten asiantuntijapuhujien innoittamana.

Askeleita parempaan arkeen -webinaarisarja kevät 2022

20.4. Uni ja palautuminen
Miksi nukumme? Mitä kaikkea unen aikana tapahtuu? Minkälaisia unihäiriöitä on? Täyttä asiaa unesta ja unen vaikutuksista sekä työkaluja oman unen optimointiin. Puhujana unilääkäri Janne Kanervisto.

27.4. Apua kotiin. Voimavarana koti!
Näkökulmia erilaisiin tapoihin saada kotiin apua ja helpotusta arkeen. Puhujina muun muassa omaishoitaja ja ammattijärjestäjä Jarna Papinniemi, vammaispalveluiden sekä yksityisten hoivapalveluiden edustajat. Mukana CP-liiton asiantuntija Anne Heiskanen kertomassa CP-liiton perhelomitustoiminnasta, josta kokemuksiaan kertoo myös perhelomitustoiminnan käyttäjä, äiti Jaana Ahtiainen.

Järjestäjänä Voimavarana perhe -hanke ja CP-liitto

suunnittelija (perheet)