PERUTTU Kiljava: Suomen Luonnon päivä

28.8.2021

Kello: 11.00 - 16.00

Kiljava

Koronarajoituksiin perustuen tapahtuma on peruttu.

Suomen luonnon päivää vietetään 28.8. Päivän kunniaksi järjestetään esteettömiä luontotapahtumia Kiljavalla, Kurjenrahkassa ja Liesjärvellä. Tapahtumien yhteydessä on mahdollisuus tutustua uusiin esteettömiin reitteihin, kokeilla luontoliikunnan apuvälineitä tai vaikkapa nukkua yö esteettömässä metsähotellissa. Samana päivänä vietetään Suomen Ladun Nuku yö ulkona -tapahtumaa ja Kiljavalle rakentuu tämän puitteissa esteetön metsähotelli.

Tapahtumista vastaavat yhteistyössä eri vammaisjärjestöt Metsähallituksen ja Suomen Ladun kanssa. Suomen CP-liiton työntekijä on mukana tapahtumissa Kiljavalla ja Kurjenrahkassa. Tapahtumat ovat maksuttomia ja kaikille avoimia. Tervetuloa!

Piirroskuvitus, jossa kumpuilevassa maasossa on puita, pensaita ja valkoisia kukkia. Taivaalla on pilviä.

Kiljavan tapahtuman ohjelmassa on luontorastipolku, liikunta-apuvälineiden ja toimintavälineiden kokeilua, melontaa, yllätysesiintyjä, mahdollisuus ostaa retkievästä sekä yöpymismahdollisuus esteettömässä metsähotellissa Nuku yö ulkona -tapahtumassa. Tarjolla on ohjausta ja neuvontaa toimintavälineiden soveltuvuudesta ja hankinnasta sekä opastusta luontoliikunnan mahdollisuuksista ja luontoharrastuksista. Lisäksi rantaan pystytetään esteetön telttasauna (saunominen pientä maksua vastaan). Tapahtumassa on mahdollisuus tutustua eri järjestöjen toimintaan mukavan toiminnallisen tekemisen lomassa. Malike on mahdollistamassa soveltavaa melontaa.