Lahti: Vertaistapaaminen perheille, joissa vanhemmalla on vamma

9.6.2023 - 11.6.2023

Kuntoutuskeskus Verve, Launeenkatu 10, Lahti

Hakuaika tapahtumaan on päättynyt.

Viikonlopputapaaminen on tarkoitettu perheille, joissa toisella tai molemmilla vanhemmilla on cp, mmc ja/tai hydrokefalia. Valitsemme osallistujat hakemusten perusteella. Valintaperusteena on, että perheistä ja lapsista muodostuisi mahdollisimman vertaistuellinen ryhmä.  Tapahtuman tarkoituksena on virkistyminen, rentoutuminen ja kokemusten jakaminen vertaisten kesken.

Nautimme kuntoutuskeskuksen tarjoamista toiminnan mahdollisuuksista ja esteettömästä ympäristöstä sisällä, pihapiirissä ja lähiympäristössä. Järjestämme lauantaina päivällä lastenhoidon, jonka aikana vanhemmilla on mahdollisuus vertaiskeskusteluihin työntekijöiden ohjauksessa. Viikonlopussa mukana ovat CP-liiton työntekijät Heidi ja Katri.

Tapahtumassa on yleisavustajia, joilta voi saada kevyttä apua koko viikonlopun ajan. Tarvittaessa voimme ostaa avustamispalvelua myös Vervestä, jolloin henkilökohtaisen avustajan mukana olo ei ole välttämätöntä.

Osallistumismaksuja ei peritä. Jos henkilökohtaisen avustajan mukanaolo on välttämätöntä, avustajan majoitus on maksuton. Matkakulut ovat omakustanteiset.

Viikonlopun ohjelmaan sisältyvät seuraavat ruokailut: perjantain päivällinen, lauantain aamupala, lounas, päiväkahvi/välipala, päivällinen ja iltapala sekä sunnuntain aamupala ja lounas.

suunnittelija (aikuistoiminta)

Heidi Huttunen