Miten saada lisää liikunnan apuvälineitä kuntalaisten käyttöön? -Infotilaisuus

6.9.2022

Kello: 17.30 - 19.00

Teams

Tule kuulemaan, miten voisi saada lisää liikunnan apuvälineitä kuntalaisten käyttöön!

Jotkut ihmiset tarvitsevat tukea ollakseen yhdenvertaisia kuntalaisia. Monen vammaisen ihmisen kohdalla apu- ja toimintavälineet ovat osallisuuden ja yhdenvertaisuuden kannalta välttämättömiä. Yhdenvertaisuutta toimintavälineillä -aamukahvit on Malikkeen ja alueellisen yhteistyökumppanin organisoima verkkovälitteinen toimintamalli, joka kokoaa kuntalaiset, poliittiset vaikuttajat ja kunnan päättäjät sekä toimintavälineiden käyttäjät, perheet ja kaikki asiasta kiinnostuneet yhteisen suunnittelun äärelle. Mallin tavoitteena on löytää ratkaisuja sellaisten toimintavälineiden hankintaan, joita kaikki kuntalaiset voivat yhteisesti lainata kunnassa.

Tällä hetkellä kaikilla kuntalaisilla ei ole yhdenvertaisia mahdollisuuksia osallistua esim. koulussa tai vapaa-ajalla tapahtuvaan toimintaan. Kenenkään ei kuitenkaan tule jäädä pois yhteisestä toiminnasta siksi, ettei apu- ja toimintavälineitä ole keksitty. Ongelma on, ettei välineistä tiedetä tai niitä ei ole saatavilla.

Infotilaisuudessa kuulet mahdollisuudesta järjestää Yhdenvertaisuutta toimintavälineillä -aamukahvit yhteistyössä CP-liiton, CP-yhdistysten ja Malikeen kanssa ja edistää näin liikunnan apuvälineiden hankintaa kuntalaisten yhteiskäyttöön.

Jos infotilaisuuden jälkeen olet kiinnostunut organisoimaan vahvassa alueellisessa verkostoyhteistyössä tapahtuvat Yhdenvertaisuutta toimintavälineillä -aamukahvit omassa kunnassa/alueella, ota yhteyttä:

Malike / Tanja Tauria, tanja.tauria@tukiliitto.fi p. 050 3764 980 tai

Malike / Inka Kurki, inka.kurki@tukiliitto.fi p. 050 3139 848

Mukaan infotilaisuuteen ovat tervetulleita kaikki aiheesta kiinnostuneet. Ilmoittaudu mukaan tästä viimeistään 30.8. Teamslinkki lähetetään s-postiin lähempänä tapahtumaa.

suunnittelija (liikunta, nuoret)

Hanna Ihantola