Porin seudun CP-yhdistys ry

Porin seudun CP-yhdistys ry on pitkäikäinen ja aktiivinen yhdistys, joka järjestää toimintaa ja tapahtumia Porin alueella.

Hae jäseneksi

Yhdistyksen historia ja toiminta

Porin seudun CP-yhdistys ry. perustettiin vuonna 1968. Toimintamme keskeisenä päämääränä on edistää  cp-, mmc- ja hydrokefaliavammaisten lasten, nuorten ja aikuisten oikeuksia, hyvinvointia ja tasa-arvoa yhteiskunnassaTavoitteiden toteutumista valvoo jäsenten valitsema johtokunta.

Yhdistys toimii linkkinä vammaisten ja heidän perheidensä sekä muiden asianosaisten välillä, asiantuntevana tahona mainittuja vammaisryhmiä koskevissa asioissa sekä pyrkii tukemaan alaan liittyvää tutkimustoimintaa.

Yhdistyksemme järjestää jäsenilleen harrastus-, virkistys-, koulutus- ja kuntoutusmahdollisuuksia yhteistyössä sekä Suomen CP-liiton että monien muiden yhteistyötahojen kanssa.

Jäsenemme tapaavat toisiaan erilaisissa liikuntakerhoissa, retkillä, illanvietoissa, kulttuuritilaisuuksissa, teemailloissa ja matkoilla. Moni hauska reissu ja tapahtuma ansaitsisi oman palstansa. Toiminnan perustana on aktiivinen talkootyö, joka on jatkunut ihailtavat 40-vuotta. Aika kultaa muistot!

Yhdistys toimii myös aktiivisesti erilaisissa vammaisten elämänlaatua edistävissä yhteistyöverkostoissa. Toimintaan kannattaa lähteä rohkeasti mukaan, vaikket vielä tuntisikaan meitä. Soittele tai viestittele ja tule mukaa!

Yhdistyksen hallitus kaudella 2013–2014

Timo Saarinen, puheenjohtaja

Ulla Pelkkikangas, sihteeri

Johtokunnan varsinaiset jäsenet:

Eila Kallio, Marita Koivunen, Asko Virtanen, Jarkko Kyläniitty, Jouni Nordlund ja Hilkka Taimi.

Varajäsenet:

Lea Kuusisto, Roi Hermonen ja Janne Helander.