Kanta-Hämeen CP-yhdistys ry

Kanta-Hämeen CP-yhdistys on aktiivinen yhdistys, joka järjestää paljon erilaisia tapahtumia ja toimintaa Hämeenlinnan alueella.

Hae jäseneksi

Yhdistyksen taustat ja toiminta

Yhdistys perustettiin 10. tammikuuta 1973 nimellä Hämeenlinnan seudun CP-yhdistys.  Kanta-Hämeen CP-yhdistykseksi muutuimme uusien sääntöjen astuttua voimaan 15. toukokuuta 2013.

Toimialueemme on Forssan, Hämeenlinnan ja Riihimäen seudut. Olemme alueen asiantuntija- ja yhteistyöjärjestö. Tomimme cp-, mmc- ja hydrokefaliavammaisten tai muiden lapsuudessaan neurologisista syistä liikuntavammaisten henkilöiden ja heidän läheistensä yhdenvertaisten mahdollisuuksien kehittämiseksi yhteiskunnassa.  Ennen kaikkea yhdistys valvoo jäsentensä oikeuksia yhteiskunnassa.

Yhdistys järjestää koulutustoimintaa, ohjausta, neuvontaa ja tukipalvelua, jotka edistävät ja tukevat vammaisten  henkilöiden fyysisiä, psyykkisiä ja sosiaallisia toimintoja sekä voimavaroja.

Kanta-Hämeen CP-yhdistys on Suomen vammaisurheilu ja -liikunta ry:n (VAU) jäsenyhdistys.

Tuoreimpana toimintana ovat lievemmin mmc-, hydrokefalia- ja cp-vammaisten vertaistukiryhmä ja perhetoiminta.

Yhteistyökumppanimme  on Kanta-Hämeen Parkinson Yhdistys, jonka kanssa boccaamme perjantaisin.

Hallitus 2015

Jouni Kotiranta