Halisten palveluasunnot – pikkuisen paremmat asumispalvelut

Lyhyesti

Suomen CP-liitolla on asumispalveluita Turussa Halisissa. Apua saa ympäri vuorokauden tai itsenäiseen asumiseen keskitetyllä avustajapalvelulla.

Halisten palveluasunnot

Halisten palveluasunnot sijaitsevat osoitteessa:

Halisten palveluasunnot
Paavinkatu 14 D
20540 Turku
Puh. 045 7732 4563

Seuraa Halisten palveluasuntoja Facebookissa.

Rivitalossa on viisi ympärivuorokautisen tehostetun palveluasumisen asuntoa. Apua saa kaikkiin päivittäisiin toimiin kotona sekä asiointiin kodin ulkopuolella. Joustavan ja nopean avun saamisen mahdollistaa asunnon väliovi yhteistilaan.

Itsenäinen asuminen keskitetyllä avustajapalvelulla

Palveluasuntojen läheisyydessä on mahdollista asua itsenäisesti erillisessä asunnossa ja saada CP-liiton avustajapalvelua klo 7–22 välillä. Palvelu sovitaan yksilöllisesti asiakkaan tarpeiden mukaan, ja sitä voidaan toteuttaa esim. säännöllisesti useita kertoja päivässä tai viikossa.

Asumisvalmennus

Asumivalmennus on tukea itsenäiseen asumiseen. Asumisvalmennusta on mahdollista saada esimerkiksi, kun nuori muuttaa pois kotoaan tai elämäntilanne muuttuuYhdessä asiakkaan kanssa laaditaan valmennukselle tavoitteet. Valmennusjakson jälkeen tehdään loppuarvio, joka toimitetaan kotikunnalle palvelutarpeen arvioinnin helpottamiseksi.

Henkilökohtainen vapaa-ajan apu

Asumiseen liittyvää avuntarvetta voidaan täydentää henkilökohtaisen vapaa-ajan avustajan ostopalvelusopimuksella. Asiakkaalla on mahdollisuus valita valmiiksi perehdytetyistä avustajista itselleen sopivia avustajia. CP-liitto hoitaa työnantajavelvoitteet.

Erityisosaamisemme

• Liikuntavammaisen avustaminen ja apuvälineiden käytössä tukeminen.
  • Puhevammaisen henkilön kommunikaation tukeminen ja vaihtoehtoiset kommunikaatiomuodot.
  • Enteraalinen ravitsemus (peg-letku).
  • Kognitiivisiin ongelmiin ja hahmottamisen häiriöihin liittyvä tuki ja ohjaus.
  • Hengitysvajaukseen liittyvä V-pap-hoidon toteutus ja hengityksen tukeminen.

Hakeminen

Kiinnostuitko palveluista?  Lähetä yhteydenottopyyntö vastaavalle ohjaajalle.

Kartoitamme yhdessä avuntarpeet ja arvioimme, millainen asunto olisi hakijalle sopiva. Asukas maksaa tavanomaiset asumisen kulut (vuokra, ruoka jne.), CP-liitto neuvottelee kotikunnan kanssa avustajapalveluista ja auttaa asunnon hankinnassa Turusta. Hakijan ei tarvitse olla cp-vammainen.

Hae asukkaaksi palveluasuntoon

Täytä lomake ja toimita se meille CP-liittoon.

Ota yhteyttä ja kysy palveluasumisesta Halisissa

Kysy lisää palveluasumisesta

vastaava ohjaaja