Tekstin koko:

Pienennä Suurenna
Suomen CP-Liitto

HALISTEN PALVELUASUNNOT

Halisten palveluasunnoissa on tarjolla kahdenlaista palveluasumista: Paavinkadun rivitaloyksiöt ovat 24/7-avustajapalvelun piirissä. Läheisissä kerrostaloissa on mahdollista asua myös itsenäisemmin ja saada avustusta päivittäin klo 7–22.

Asukas maksaa asumisen normaalit kulut, CP-liitto neuvottelee palveluista hakijan kotikunnan kanssa.

Palveluasunnot kartalla »

ASUNNOT

Paavinkadun rivitaloyksiöissä (n. 38m²) on tupakeittiö, wc/kylpyhuone ja makuualkovi. Asunnossa on oma ulko-ovi ja väliovi suoraan yhteistilan käytävään. Asuntoon voidaan asentaa henkilökohtaiseen käyttöön sovitettu ympäristönhallintalaitteisto. CP-liiton  yhteistiloina on tupakeittiö, sauna, kodinhoitohuone ja apuvälinevarasto.

Erillisiä vuokra-asuntoja eli ns. satelliittiasuntoja on tällä hetkellä yksi. Jos haluat muuttaa Halisiin, etsimme sinulle lähistöltä sopivan asunnon yhteistyössä vuokra-asuntotoimisto TVT asuntojen kanssa. Paavinkadun palveluasunnoista on mahdollista saada avustajapalvelu päivittäin klo 7–22. Käytössä on turvapuhelinjärjestelmä. Voit asua satelliittiasunnossa, jos et tarvitse yöaikaan avustajan apua.

AVUSTAMINEN

Kodin askareissa ja kodin ulkopuolella asioinnissa avustaa vastaava ohjaaja ja 10 kokenutta vammaisavustajaa. Voit käyttää avustajaa arkisiin toimiin, kuten peseytymiseen, pukeutumiseen, ruoanlaittoon ja ruokailuun, siivoamiseen sekä asiointiin kodin ulkopuolella. Avustajat voivat myös tulkata puhevammaista henkilöä ja auttaa vaihtoehtoisten kommunikaatiomenetelmien käytössä.

HAKEMINEN

Palveluasumiseen hakeminen kannattaa aloittaa ottamalla yhteyttä joko Halisten palveluasuntojen vastaavaan ohjaajaan tai CP-liiton palvelupäällikköön. Autamme mielellämme kaikissa hakemiseen liittyvissä kysymyksissä.

Halisten palveluasunnot löydät myös Facebookista.

YHTEYSTIEDOT

vastaava ohjaaja