Tekstin koko:

Pienennä Suurenna
Suomen CP-Liitto

TYÖHARJOITTELU – PORTTI TYÖELÄMÄÄN

CP-liiton Työharjoittelu – portti työelämään -hankkeen (2012–2014) tavoitteena on ollut  halutaan parantaa CP-, MMC- ja hydrokefaliavammaisten opiskelijoiden mahdollisuuksia työssäoppimiseen toisen asteen ammatillisissa opinnoissa.

Päätavoitteena on luoda uusia, innovatiivisia työssäoppimispaikkojen välittämisen muotoja sekä toimintamalleja, jotka vastaavat CP-liiton kohderyhmään kuuluvien opiskelijoiden työssäoppimisen tarpeisiin.

Työssäoppimispaikkojen välityspalvelu

Työssäoppimipaikkojen välityspalvelussa projektin työntekijät etsivät työssäoppimispaikkaa yhdessä opiskelijan kanssa hyödyntäen projektin työnantajaverkostoa sekä ottamalla yhteyttä uusiin työpaikkoihin. Palvelu on suunnattu CP-, MMC- ja hydrokefaliavammaisille opiskelijoille, jotka opiskelevat ammattiin toisen asteen ammatillisissa oppilaitoksissa ja ammatillisissa erityisoppilaitoksissa.

Työnantajille tarjottiin palvelua, jossa hankkeen työntekijät etsivät oppilaitosverkoston kautta työpaikalle sopivaa työssäoppijaa. Hankkeen verkkosivuilla työnantajat voivat myös ilmoittaa avoimista työssäoppimispaikoista.

Hankkeen verkkosivut työssäoppimispaikat.fi toimivat vuoteen 2017 saakka mutta niitä ei enää päivitetä.

Katso myös: Hankkeen Facebook-sivu »

YHTEYSTIEDOT

Tomi Kaasinen

tomi.kaasinen(a)cp-liitto.fi

Logo RGB

ray tukee hyvia tekoja thumb
Hankkeen on rahoittanut Raha-automaattiyhdistys.