Tekstin koko:

Pienennä Suurenna
Suomen CP-Liitto

MUKAAN - LIIKUN, OPIN, OSALLISTUN

Mukaan – liikun, opin osallistun -hankkeen (20122014) tavoitteena oli tuottaa tietokoneavusteinen arviointimenetelmien kokonaisuus CP-vammaisten lasten oppimisvaikeuksien arviointiin sekä menetelmä lievempien motoriikan haasteiden (DCD) tunnistamiseen kouluympäristössä.

HANKKEEN TOTEUTTAJAT

Suomen CP-liitto ry
Niilo Mäki instituutti

YHTEISTYÖKUMPPANIT

Ruskeasuon koulu, Helsinki
Oppimis- ja ohjauskeskus Mäntykangas, Kuopio
Kuljun koulu, Lempäälä
Liikkuva koulu -ohjelma
LIKES-tutkimuskeskus
Jyväskylän yliopisto
Tampereen yliopisto

HANKKEEN TYÖNTEKIJÄT

Elina Hakkarainen, PsM, KM

Toimin Mukaan-hankkeen koordinaattorina ja teen tutkimusta CP-vammaisten lasten ja nuorten oppimiseen liittyen.

Piritta Asunta, LitM, projektitutkija

Toimin hankkeessa projektitutkijana. Tutkimukseni tarkoituksena on kehittää liikuntaa opettavien opettajien käyttöön helppokäyttöinen työkalu, joka auttaa motoriikan haasteiden tunnistamisessa.

Niilo Mäki Instituutin Neure-ympäristön kehitystiimi:

Tuire Koponen, psykologi, PsT

CP-vammaisten lasten ja nuorten perus luku- ja laskutaidon sekä kognitiivisten taitojen arviointiin tarkoitettujen tietokoneavusteisten tehtävien suunnittelu, kokeilu ja kehittäminen.

Johanna Manninen, datanomi
Toimin Mukaan-hankkeessa teknisenä asiantuntijana, työtehtäviin kuuluu yhteydenpito yhteistyökumppaneihin teknisissä asioissa sekä tietokoneavusteisten arviointitehtävien toteutuksen suunnittelu ja avustaminen tarpeen mukaan. Hankkeen myöhemmässä vaiheessa mahdollisesti myös arviointitehtävien käytön koulutus.

Helenan Palm, FT
Toimin projektitutkijana. Työtehtäviini kuuluu tietokoneavusteisten harjoitus- ja arviointitehtävien toteutus sekä myöhemmässä vaiheessa arviointitehtävien käytön koulutus.

Ivan Maslov FM

Neure-ympäristön ohjelmointi

Oleksandr Maslov FM

Niilo Mäki Instituutin ohjelmoija, joka toimii asiantuntijana myös Mukaan-hankkeessa.

Yhteystiedot:

NMI Henkilökunta