25.9.2017

Kiinnostaako työ vammaisavustajana?

Vammaisavustajan tehtäviin kuuluu avustaa liikuntavammaisia asiakkaita päivittäisissä toimissa, kuten pukeutumisessa, peseytymisessä, ruokailussa, ruuanlaitossa ja kodinhoidossa. Vammaisavustajat avustavat asiakkaita myös kodin ulkopuolella asioinnissa, kuten kaupassa käynnissä, asioiden hoidossa ja muissa arkielämän toimissa, myös harrastuksissa ja sosiaalisten suhteiden ylläpidossa. Asiakkaat saavat apua ympäri vuorokauden kaikkina viikonpäivinä. Vammaisavustajat työskentelevät kolmessa vuorossa.

Halisten palveluasunnoissa on liikuntavammaisia asiakkaita, joista osalla on myös puhevamma. Puhevammasta johtuen osalla asukkaista on hyvin epäselvä puhe tai he kommunikoivat puhetta korvaavilla menetelmillä, jolloin avustajilta edellytetään hyvää suomen kielen taitoa. Työsuhteessa noudatetaan yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimusta.

Jos keikkatyö kiinnostaa sinua, voit laittaa avoimen hakemuksen ja CVn vastaavalle ohjaajalle Anne Holmbergille.

Lisätiedot ja haku

vastaava ohjaaja
Anne Holmberg
Halisten palveluasunnot
Paavinkatu 14 D as 15
20540 Turku
anne.holmberg(at)cp-liitto.fi

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VAMMAISAVUSTAJIA HELSINKIIN

Suomen CP-liitto hakee Laajasalon palveluasuntoihin vammaisavustajia vakinaisiin tehtäviin ja tuntityöntekijöiksi sijaisuuksiin.

Vammaisavustaja avustaa liikuntavammaisia asukkaita päivittäisissä toimissa. Työhön kuuluu avustaminen muun muassa pukeutumisessa, peseytymisessä, ruokailussa, ruuanlaitossa ja kodinhoidossa. Vammaisavustajat avustavat asukkaita myös kodin ulkopuolella asioinnissa, kuten kaupassa käynnissä, asioiden hoidossa ja muissa arkielämän toimissa, myös harrastuksissa ja sosiaalisten suhteiden ylläpidossa. Asukkaat saavat apua ympäri vuorokauden kaikkina viikonpäivinä.

Laajasalon palveluasunnoissa asuu 11 liikuntavammaista aikuista. Palveluasunnot sijaitsevat ostoskeskuksen vieressä kerrostalossa, jossa liikuntaesteettömien asuntojen lisäksi on muita, tavallisia vuokra-asuntoja. Vammaisavustajat työskentelevät kolmessa vuorossa. Aamuvuorossa ja iltavuorossa on 3–5 työntekijää, yövuorossa yksi työntekijä.

Avustajilla täytyy olla hyvä suomen kielen taito, koska osalla asukkaista on myös puhevammasta johtuen hyvin epäselvä puhe tai he kommunikoivat puhetta korvaavilla menetelmillä.

Vakinaisiin työsuhteisiin ovat etusijalla hakijat, joilla on sosiaali- ja terveysalan opistotasoinen tai ammattitutkinto. Tarjoamme oppisopimuskoulutuspaikkoja mahdollisuuksien mukaan.

Työsuhteessa noudatetaan yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimusta (palkkaluokka G15).

Lähetä kirjallinen hakemus ansioluetteloineen sähköpostitse tai postitse Jaakko Harjulle. Hakuaika: jatkuva haku

Lisätiedot ja haku

vastaava ohjaaja